انرژی

استفاده از LPG فقط برای خانوارهای فاقد گاز

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: استفاده از سوخت ال.پی.جی فقط برای خانواده های فاقد نعمت گاز طبیعی پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «ابراهیم توسلی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این خانوارها در سراسر کشور به خصوص استان تهران شناسایی شده اند.

وی همچنین اظهارداشت: خانواده های مزبور کارت مصرف نفت سفید به عنوان سوخت حرارتی دارند و در عین حال گاز ال. پی.جی برای مصارف پخت و پز و حرارتی در اختیار آنان قرار می گیرد.

همچنین بخوانید

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: بطورکلی در این استان ۱۳ هزار خانوار مجاز به استفاده از سوخت گاز مایع برای مصارف حرارتی هستند.

وی افزود: سایر مصارف گاز مایع ال.پی.جی که صنعتی، صنفی و موارد خاص است افراد متقاضی جهت استفاده از این گاز می توانند به نواحی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه و برای دریافت سهمیه مصرف خود ثبت نام کنند.
توسلی اظهارداشت: این گاز بر اساس مقررات به متقاضیان تحویل و بدون هیچ مشکلی نیاز آنان برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه گاز مایع یا ال.پی.جی تنها دریک جایگاه شهر تهران – میدان آرژانتین – برای خودروها توزیع می ‌شود، گفت: این جایگاه برای باقی مانده تاکسی های که تاکنون تبدیل به سوخت نکرده اند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران افزود: سوخت مجاز برای خودرو در کشور بنزین موتور یا سی. ان. جی است باقی مانده های ال.پی.جی شناسایی شده و دارای کارت هستند.

وی اظهارداشت: این دسته از تاکسی ها فقط می توانند از جایگاه گاز مایع در میدان آرژانتین استفاده کنند و بقیه غیر ایمن هستند.

توسلی گفت: استفاده از گاز ال.پی.جی در خودرو به هیچ وجه مورد تائید نیست بلکه بسیار خطر آفرین است.

وی با اشاره به اینکه تعیین نرخ ال.پی.جی برعهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است، افزود: قیمت هر سیلندر گاز مایع ۱۱ کیلویی در حال حاضر هشت هزار و ۷۰۰ تومان است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران یادآورشد: ماه گذشته ۱۳ هزار تن گاز مایع (ال.پی.جی) در سطح استان توزیع شده که بسیار بیشتر از مقدار مورد نیاز بوده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا