بین الملل

خرید آنلاین بلک فرایدی به بیش از ۷ میلیارد دلار رسید

خریداران آمریکایی در بلک فرایدی امسال بیشتر از سال‌های گذشته به خرید آنلاین رو آورده‌اند تا سهم ترافیک و خرید در فروشگاه‌های واقعی (غیر آنلاین) کاهش یابد. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، انتشار داده‌های جدید از یکی از شلوغ‌ترین روزهای خرید آمریکا نشان می‌دهد که خریداران آمریکایی در بلک فرایدی امسال بیشتر از سال‌های گذشته به خرید آنلاین رو آورده‌اند تا سهم ترافیک و خرید در فروشگاه‌های واقعی (غیر آنلاین) کاهش یابد. 

برای اولین بار در چند سال اخیر، ترافیک فروشگاه‌ها در عصر عید شکرگذاری افزایش یافت که نشان می‌دهد زمانی که مصرف‌کنندگان خانه‌های خود را به قصد خرید ترک می‌کنند، تغییر کرده است. همچنین این نشانه‌ای دیگر از این است که باز شدن فروشگاه‌ها در عصر پنج‌شنبه، به ترافیک خرید در جمعه سیاه، که معمولا فصل تعطیلات آمریکا را آغاز می‌کرد، آسیب می‌زند. 

ترافیک خرید در عصر پنج‌شنبه عید شکرگزاری، ۲.۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، اما خرید در روز جمعه سیاه ۶.۲ درصد نسبت به سال گذشته افت کرد. 

اما در این میان خریدهای آنلاین در روز جمعه سیاه ۱۹.۶ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد و به ۷.۴ میلیارد دلار رسید. در روز عید شکرگزاری هم خرید آنلاین ۱۴.۵ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد و به ۴.۲ میلیارد دلار رسید. 

فدراسیون ملی خرده‌فروشان آمریکا پیش‌بینی کرده است که میزان فروش فصل تعطیلات خرده‌فروشان در ۲ ماه انتهایی ۲۰۱۹ بین ۳.۸ تا ۴.۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد کند و در کل به ۷۲۹.۹ تا ۷۳۰.۷ میلیارد دلار برسد. این در حالی است که در ۵ سال گذشته میزان فروش این فصل به طور متوسط ۳.۷ درصد رشد کرده است. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا