بورسفرابورس

ترافیک اخزا در خیابان دیدار شمالی

جدیدترین عرضه اسناد خزانه به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال، دوشنبه ۱۱ آذر منتشر و قیمت‌گذاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران،  این صکوک که در نماد «اخزا۸۰۴» و توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده است، دارای سررسیدی کمتر از دو سال بوده و بر اساس آنچه مدیریت عملیات بازار فرابورس اعلام کرده، در تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۰ سررسید خواهند شد.

قرار است نماد این اوراق در روز دوشنبه ۱۱ آذر در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گشایش یافته و قیمت آن بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا، به صورت میانگین موزون معاملات تعیین شود. ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال بوده و ارزش کل این اوراق ۵ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

همچنین در هفته جاری، فرابورس ایران میزبان گشایش سری دیگری از اوراق اسناد خزانه اسلامی نیز بود؛ این اوراق که در نماد «اخزا۸۰۱» منتشر شده‌اند، روز شنبه ۹ آذر در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران برای اولین بار عرضه و هر ورقه آن ۸۹۰ هزار ریال کشف قیمت شد.

لازم به ذکر است که شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در پنجمین همایش مالی اسلامی که با موضوع بازار مالی اسلامی، رونق تولید، چالش‌ها و راهکارها، امروز ۱۰ آذر در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با اشاره به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان ابزار مالی اسلامی (اوراق بدهی) که در کشور در حال گردش عنوان کرد: خوشبختانه همه ابزارهای مالی اسلامی دنیا به جز یکی دو مورد که به زودی کلید می‌خورد را به طور عملیاتی در کشور داریم. در بازار سرمایه ما پابه‌پای کشورهای دیگر روی ابزارهای جدید مالی اعم از صندوق در صندوق، تامین مالی جمعی و … نیز کار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس کمیته فقهی سازمان بورس نیز در این همایش عنوان کرد: امسال رقم بزرگی از بودجه عمومی دولت به اسناد خزانه اسلامی متکی است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا