انرژی

ابلاغ مصوبه ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی از سوی جهانگیری

اسحاق جهانگیری مصوبه هیئت وزیران در خصوص ادغام ۳۱ شرکت آب و فاضلاب روستایی در شرکت‌های آب و فاضلاب شهری را برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس تصمیم هیئت وزیران در جلسه ۶ آذر ۱۳۹۸، وزارت نیرو مجاز است مطابق قوانین و مقررات و پس از تصویب مجامع عمومی شرکت‌های ذی ربط، کلیه دارایی ها، مطالبات، بدهی‌ها و حقوق عمومی (حق انشعاب موضوع تبصره (۵) قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری- مصوب ۱۳۷۷-) ۳۱ شرکت آب و فاضلاب روستایی به جز حقوق صاحبان سهام را به شرکت‌های آب و فاضلاب موضوع قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب – مصوب ۱۳۶۹- به روش و قیمتی که توسط هیئت واگذاری تعیین می شود، منتقل و مابه‌التفاوت آن را به طرفیت دولت در حساب های شرکت های آب و فاضلاب مزبور منعکس نماید.

همچنین، سازمان خصوصی سازی موظف است پس از انجام اقدامات یادشده، ترتیبات لازم برای تعیین تکلیف سهام دولتی شرکت های مذکور را مطابق قوانین و مقررات مربوط به عمل آورد.

همچنین بخوانید

سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به انتقال کلیه ردیف های اعتباری و طرح‌های شرکت های آب و فاضلاب روستایی به شرکت های آب و فاضلاب موضوع بند (۱) این تصویب نامه اقدام نماید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا