بانکبانک و بیمه

پرداخت بالغ بر ۶۲۷ هزارمیلیاردریال تسهیلات عقود اسلامی دربانک ملی

بانک ملی ایران بیش از ۶۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود اسلامی از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه پرداخت کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک ملی ایران، این تسهیلات در یک میلیون و ۱۵ هزار و ۵۳۴ فقره و در قالب عقود مضاربه، مشارکت مدنی، فروش اقساطی، جعاله، خرید دین، قرض الحسنه و… تخصیص داده شده است.
این بانک ۴۱ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال تسهیلات در ۵۷ هزار و ۷۴۳ فقره در قالب عقد مضاربه پرداخت کرده است.

در بخش مشارکت مدنی نیز شعب بانک ملی ایران ۳۹ هزار و ۸۲۸ فقره تسهیلات به ارزش ۲۰۲ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده اند.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نیز در بانک ملی ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که در هفت ماه ابتدای امسال این بانک ۲۳۱ هزار و ۴۵۴ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۵۶ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال در قالب قرض الحسنه به متقاضیان پرداخته است.

از مجموع تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران، سهم فروش اقساطی ۵۱۶ هزار و ۲۷ فقره تسهیلات به ارزش ۲۱۳ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال و اجاره به شرط تملیک ۸۳۲ میلیارد ریال است.
 همچنین شعب بانک ملی ایران در مدت مذکور  ۱۳۰ هزار و ۷۶۴ فقره تسهیلات جعاله به ارزش ۴۰ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال پرداخت کرده اند.

در بخش خرید دین نیز ۲۰ هزار و ۳۰۷ فقره تسهیلات به ارزش ۳۵ هزار و ۷۶۷ میلیارد ریال، مرابحه ۱۶ هزار و ۴۶۶ فقره تسهیلات به ارزش ۱۸ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال و در بخش سلف دو هزار و ۷۶۹ فقره تسهیلات به ارزش ۱۸ هزار و ۹۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا