امور زیربناییراه و ساختمان

دولت به جای کاهش معافیت مالیاتی مناطق آزاد، جلوی فرار مالیاتی را بگیرد/ جزییات ساخت جزیره مصنوعی در کیش

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در شرایط رقابتی با مناطق ازاد کشورهای همسایه نباید دولت تصمیم به کاهش معافیت های مالیاتی بگیرد، گفت: معتقدیم دولت باید از محل فرارهای مالیاتی که عدد کمی هم نیست باید درامدهای مورد نظر را تامین کند نه اینکه برای بخش هایی که طبق قانون معاف از مالیات هستند، مالیات وضع کند.

همچنین بخوانید

غلامحسین مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش پایه‌های مالیاتی و کاهش معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد اظهار داشت: در حال حاضر دولت پیش‌نویسی در این باره تهیه کرده است که امیدواریم مجلس با این پیشنهاد دولت موافق نکند و این موضوع  به قانون تبدیل نشود.

وی تاکید کرد: مناطق آزاد مشوق محور هستند و منطق تاسیس مناطق آزاد ارایه مشوق‌ها برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی بوده است. این مشوق ها باید توسعه پیدا کنند نه اینکه محدود شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به رقابت مناطق آزاد ایران با کشورهای خارجی و همسایه گفت: در شرایط  رقابتی با مناطق آزاد کشورهای همسایه نباید دولت تصمیم به کاهش معافیت‌های مالیاتی بگیرد.

مظفری ادامه داد: در اینکه درآمد کشور باید افزایش پیدا کند و یکی از راه‌های افزایش درآمد مالیات است، شکی نیست اما معتقدیم دولت باید از محل فرارهای مالیاتی که عدد کمی هم نیست باید درـآمدهای مورد نظر را تامین کند نه اینکه برای بخش هایی که طبق قانون معاف از مالیات هستند، مالیات وضع کند.  

این مقام مسئول درباره روند ثبت سفارش در منطقه آزاد کیش اظهار داشت: بین تمام بخش‌ها و ارگان‌ها توافقاتی برای بحث ثبت سفارش شده است و برای کالاهای مناطق آزاد سهمیه‌ای در نظر گرفته شده و لیست کالاهای ثبت سفارش را هم تعدیل کرده‌اند و بنابراین ثبت سفارش همچنان در مناطق آزاد ادامه دارد.

وی افزود: ثبت سفارش در مناطق آزاد بنا به مصلحت کشور انجام می‌شود و در این راستا همکاری‌های لازم با بخش‌های اقتصادی هم در حال انجام است.

مظفری همچنین درباره تاریخ آغاز ساخت جزیره مصنوعی در کیش گفت: تفاهمات با پیمانکار این پروژه انجام شده است و یک ماه دیگر پس از انجام مطالعات زیست محیطی توسط مشاوران، قرارداد نهایی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش درباره ساز وکار ساخت این جزیره مصنوعی گفت: در واقع این پروژه احداث جزیره مصنوعی نیست بلکه لایروبی اسکه موجود است. به جای اینکه مواد لایروبی اسکه در خشکی ریخته شود به دریا منتقل خواهد شد و به نوعی استحصال محیطی از دریا است. در جریان لایبروی اسکله قبلی هم نزدیک به ۱۴ هکتار استحصال شد.  

وی ادامه داد: در این پروژه ۵۰ هکتار استحصال خواهد شد که توان ایجاد یک جزیره مصنوعی به این مساحت وجود دارد. این پروژه‌ها در کشورهای همسایه متداول و رایج است و برای اجرای آن خاک از کشور دیگر وارد می‌کنند اما ما از همان مواد لایروبی بندر استفاده می‌کنیم.

مظفری گفت: قرار بر این است که کاربری این جزیره تفریحی باشد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا