صنعت، معدن، تجارت

اولتیماتوم وزارت صنعت به تولیدکنندگان فولاد

عضو کمیته تخصصی فولاد از تعیین مهلت عرضه داخلی شرکتهای فولادی مطابق با برنامه تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: چنانچه تولیدکنندگان بازار را تامین نکنند، صادرات فولاد را سهمیه‌بندی می‌کنیم.

کامران کارگر در گفت و گو با خبرنگار مهر، از مصوبه کمیته تخصصی فولاد در روز گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت به تولیدکنندگان داخلی فولاد اولتیماتوم داده تا پایان آذر ماه کسری نیاز داخلی را با عرضه های فوق العاده خود جبران کنند.

عضو کمیته تخصصی فولاد افزود: بر این اساس شرکت های فولادی باید کف تعهدات توزیع داخلی این محصولات فولادی را مطابق با ابلاغیه معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت رعایت نمایند.

وی تصریح کرد: طی چند روز اخیر برخی مقاطع فولادی با کمبود عرضه داخلی مواجه شده بود که بر این اساس کمیته تخصصی فولاد تاکید کرد که تمامی تولیدکنندگان باید تا پایان آذر ماه تعهدات خود را مبنی بر تامین نیاز داخلی فولاد ایفا نماید.

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی خاطرنشان کرد: چنانچه تولیدکنندگان نسبت به تامین کامل نیاز داخلی کشور به فولاد و مقاطع فولادی اقدام نکنند نسبت به تعیین سهمیه صادراتی برای آنها اقدام شده و از تمامی ابزارهای قانونی برای برخورد با تخلفات آنها استفاده خواهد شد.

کارگر گفت: خوشبختانه میزان تولید محصولات فولادی در کشور به شرایط مطلوبی رسیده و جای هیچ گونه نگرانی و کمبودی از این بابت وجود ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا