انرژی

اعلام پایبندی نیجریه به توافق اوپک در آستانه نشست وین

نیجریه در آستانه نشست رسمی اوپک اعلام کرد به اجرای کامل پیمان میان کشورهای اوپک و غیراوپک متعهد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه اظهار کرد به عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی گفته است که پایبندی نیجریه به پیمان محدودیت عرضه از اوت به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

شاهزاده عبدالعزیز ریاست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک را برعهده دارد.

همچنین بخوانید

وزیران اوپک روز پنجم دسامبر (۱۴ آذر) دیدار می‌کنند و سپس روز بعد با کشورهای غیراوپک متحد خود از جمله روسیه دیدار خواهند کرد تا درباره پیمان محدودیت عرضه فعلی که در مارس به پایان می‌رسد تصمیم گیری کنند.

در دیدار وین همچنین دورنمای بازار نفت برای نیمه اول سال ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است تقاضا برای نفت در سال میلادی آینده ضعیف خواهد شد در حالی که تولید کشورهای غیراوپک ممکن است افزایش پیدا کند و اوپک را برای تصمیم گیری درباره تشدید محدودیت عرضه برای تقویت قیمتها تحت فشار قرار دهد.

وزیر نفت نیجریه اظهار کرد کشورهای عضو اوپک به طور مستمر به اهداف کاهش تولید خود رسیده و از آن فراتر رفته‌اند و نیجریه در نوامبر پایبندی ۱۰۰ درصدی به محدودیت عرضه داشته‌اند و این مسئله ثبات در بازارهای نفت ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت نیجریه در سه ماهه سوم به ۲.۰۴ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین حد از سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ بود و به رشد اقتصادی ۲.۲۸ درصدی این کشور در سه ماه منتهی به سپتامبر کمک کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا