انرژی

ساخت یک پتروپالایشگاه ایرانی در اطراف کرمانشاه

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از ساخت یک پتروپالایشگاه کاملا بومی در داخل کشور خبر داد.

سیروس تالاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزییات این طرح، اظهار کرد: محل اجرای این طرح اطراف کرمانشاه است که اگر محقق شود، در واقع یکی دیگر  از ظرفیت‌های ملی کشور آشکار می‌شود.

وی یکی دیگر از طرح‌های صد درصد بومی صنعت نفت را ساخت فاز چهارم پالایشگاه ستاره خلیج فارس اعلام و اظهار کرد: سه فاز این طرح با موفقیت انجام شده و تمام زیرساخت‌های فاز چهارم نیز محیا است و تنها منتظر تامین خوراک هستیم، که اگر خوراک تامین شود امکان ساخت صد درصد داخلی وجود دارد که برای این پروژه نیز با یک پیمانکار صحبت شده است.

همچنین بخوانید

نیازمندی ۳۰درصدی به مواد اولیه خارجی

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران تصریح کرد: به طور میانگین نیازمندی‌ها به مواد اولیه خارجی در بین سازندگان زیر ۳۰ درصد است؛ یعنی ۷۰ درصد از تولیدکنندگان مواد اولیه خود را از طریق منابع داخلی تامین می‌کنند و باید بگویم که در حوزه ساخت تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت و گاز و پتروشیمی یک انقلاب صنعتی رخ داده است.

ممانعت از واردات ۱۲۲ قلم کالای نفتی تولید داخلی

تالاری با اشاره به اینکه جلوی واردات ۱۲۲ کالایی که در داخل کشور تولید می‌شود، گرفته شده است، گفت: کیفیت محصولات ما در حد محصولات اروپایی است، اما به دلیل این‌که استانداردهای جهانی را نداریم تاکنون نتوانسته‌ایم در حوزه صادرات ورود کنیم.

بومی شدن ۲۰ درصد از فناوری صنعت نفت

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از دانش،‌ فناوری و تکنولوژی مورد نیاز صنعت نفت در کشور تولید می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از فناوری مورد نیاز نیز با انجام مهندسی معکوس بومی شده و در مجموع ۸۵ درصد از فناوری صنعت نفت در کشور در دسترس است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا