امور زیربناییتجارتكشاورزی و دامپروری

دپو ۱۵۰۰ کانتینر برنج در گمرک شهید رجایی

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از دپو یک هزار و ۵۰۰ کانتینر برنج در گمرک شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «مهرداد جمال ارونقی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این برنج ها ثبت سفارش قبل از آذرماه سال جاری را دارند.

وی اظهارداشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص آزاد سازی واردات برنج و ابلاغ این مصوبه به گمرک برنج های که پس ازیکم آذر ماه سال جاری ثبت سفارش شده یا می شوند اگر کالابه گمرکات رسیده باشد نسبت به اظهار و ترخیص این کالا ها اقدام شود.

همچنین بخوانید

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: برنج های که قبل از آذرماه امسال در گمرکات دپو شده بود این سازمان بر اساس مصوبه قبلی ستاد تنظیم بازار نسبت به ترخیص موقت محموله ها و دپو در انبارهای اختصاصی تحت کلید گمرک اقدام کرد.

وی افزود: مقرر شده این برنج ها همچنان تحت نظارت و کلید گمرک باشند تا تصمیمات جدیدی جهت توزیع و ترخیص قطعی این کالاها اتخاذ شود.

جمال ارونقی تصریح کرد: ثبت سفارش های قبل از آذر ماه سال جاری نشان می دهد بالای یک هزار و ۵۰۰ کانتینر برنج در گمرک شهید رجایی دپو شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با چه هدفی محموله های برنج ترخیص نمی شوند، گفت: یکی از دلائل عدم ترخیص قطعی بحث بررسی تامین ارز این کالاهاست برای اینکه کالاها در گمرک دپو نشوند ستاد تنظیم بازار بصورت ترخیص موقت یا مشروط با خروج این محموله ها از گمرک وانتقال به انبارهای اختصاصی موافقت کرد تا بعد در خصوص ارز و سایر موارد مرتبط تعیین و تکلیف شود.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: دستور ترخیص قطعی و توزیع این محموله ها را ستاد تنظیم بازار باید صادر کند.

وی در ادامه یادآورشد: عملیات ترخیص برنج های دپوشده در گمرک که دارای ثبت سفارش قبل از آذرماه هستند بزودی اقدام خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا