بورسبورس کالا

آمادگی بورس کالا برای میزبانی از فروش اموال مازاد بانک‌ها

محمدی با بیان اینکه بورس کالای ایران آمادگی خود را برای واگذاری اموال مازاد بانک‌ها اعلام کرده است، گفت: مزیت همزمان فروش املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالا آن است که علاوه بر آزاد شدن منابع بانکی به شکلی شفاف و رقابتی، یک گزینه جدید برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیز به میزبانی بورس کالا اضافه می‌شود.

 

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سنا؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به عرضه اموال مازاد بانک‌ها در بورس کالا گفت: بورس کالا از سال ۹۱ پلت فرمی را طراحی کرد که حراج‌های تک محصولی در آنجا اتفاق می‌افتد؛ به طور معمول کالاهایی که در بورس کالا پذیرش می‌شوند کالاهای همگن هستند که به دفعات هم مورد معامله قرار می‌گیرند اما در مورد املاکی که بانک ها دارند، قرار است معامله یک بار انجام شود که این امکان در بورس کالا وجود دارد.

شاپور محمدی، ادامه داد: در بورس کالا، دستورالعمل و مقررات لازم برای میزبانی از املاک مازاد بانک‌ها وجود دارد تا از یک سو، سرمایه‌گذاران برای خرید املاک بانک‌ها به مکانی رسمی، شناخته شده و رقابتی همچون بورس کالا مراجعه کنند و از سوی دیگر این امکان برای بانک‌ها نیز فراهم می‌کند تا املاک خود را به صورت کاملا شفاف به فروش برسانند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: این رویداد، فرصتی مناسب برای بانک‌ها و بازار سرمایه است تا افرادی که می‌خواهند در املاک سرمایه‌گذاری کنند به بازاری رسمی و شفاف یعنی بورس کالا مراجعه کنند. در این بین مزیت همزمان این اتفاق آن است که علاوه بر آزاد شدن منابع بانک‌ها به شکلی شفاف و رقابتی، یک گزینه جدید برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه نیز به میزبانی بورس کالا اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم به زودی شاهد معامله نخستین ملک مازاد بانکی در بورس کالا باشیم، گفت: شفافیت معاملات بورس کالا از هر نوع معامله در بازارهای مختلف و غیر رسمی بیشتر است و رشد هر چه بیشتر معاملات در بورس کالا بر شفافیت اقتصاد کشور می‌افزاید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا