بانکبانک و بیمه

بانک توسعه تعاون اطلاعات موردنیاز مشتریان را ارایه کرد

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بیان داشت: بانک توسعه تعاون اطلاعات موردنیاز مشتریان و ذینفعان را با شفافیت ارائه داده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در نشست تخصصی هشتمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی در مجتمع فرهنگی تلاش اظهار داشت: ازآنجایی‌که بخش تعاون یک مدل اقتصادی و اجتماعی توأمانی است یک از ویژگی‌های این مدل مردم مدار و مردم‌نهاد شفاف‌سازی است و بانک توسعه تعاون بانک اختصاصی این بخش اقتصادی شفاف است.

وی تصریح کرد: تدوین آئین‌نامه، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اعتباری، اقدامات بانک در زمینه افشای اطلاعات با رویکرد رعایت حقوق ذینفعان و ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی در جهت ارائه اطلاعات مرتبط با خدمات در راستای عدالت اجتماعی و اقتصادی از مهم‌ترین اقدامات بانک در حوزه شفافیت است.

مهدیان همچنین به تبیین عملکرد بانک در ایجاد برقراری ارتباط عادلانه با ذینفعان با استفاده از ظرفیت ابزارهای مختلف ارتباطی، اطلاع‌رسانی به‌ویژه مبتنی بر الکترونیک و دیجیتال، اقدامات مبتنی بر اتخاذ رفتار حرفه‌ای به‌ویژه در خصوص اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی به جامعه هدف در عاملیت طرح‌های ملی در امر کمک به تولید و اشتغال با رویکرد بر پیش‌گیری از فساد و انحراف پرداخت و شفاف‌سازی رویکرد سازمان در اتخاذ استراتژی عدالت محورانه برای تحقق حقوق مردم و ذینفعان را حائز اهمیت عنوان نمود.

مهدیان با تبیین اهمیت شفافیت در حوزه بانکداری گفت: کسب‌وکار بانکی در شرایط ویژه خاص که مبتنی بر بازار پول می‌باشد می‌بایست برای اعتمادآفرینی و بقاء در بازار و رقابت و ماندگاری با شفافیت عمل کند که ارائه دقیق صورت‌های مالی و ترازهای مالی نمودی از شفاف‌سازی است.

وی خاطرنشان نمود: شفافیت و کیفیت در ارائه اطلاعات تخصصی به مشتریان، ذینفعان از مهم‌ترین راهبردهای بانک توسعه تعاون است. وی افزود: فعالان اقتصادی و تعاون گران جهت اخذ تصمیمات اقتصادی و مالی نیاز به اطلاعات دقیق دارند که بانک توسعه تعاون با شفافیت در ارائه اطلاعات این امکان را برای مخاطبان خود ایجاد نموده است.

مهدیان خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون همواره در تبیین اهداف کمی و کیفی، راهبردها و راهکارها پیشگام بوده است، پرداخت تسهیلات ماهیانه به میزان ده هزار میلیارد ریال از برنامه‌های عملیاتی بانک بوده است که به‌خوبی محقق شده است.

مهدیان تطبیق عملکرد بانک مطابق با اساسنامه و اسناد قانونی بالادستی را از مهم‌ترین مصادیق شفافیت عنوان نمود و گفت: اختصاص هفتاد درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاون گران همواره در این بانک رعایت گردیده است. وی ادامه داد: موازین و استانداردهای مالی و حسابداری به‌ویژه عدم اضافه برداشت از بانک مرکزی همواره توسط بانک توسعه تعاون رعایت گردیده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون مدیریت صحیح منابع و مصارف و مدیریت جریان نقدینگی را برای انجام تعهدات، مأموریت‌ها و تکالیف این بانک الزامی دانست و گفت: با مدیریت صحیح جریان وجوه، امکان حضور بانک در طرح‌های ملی به‌ویژه طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اعطای تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ و اعطای تسهیلات به متقاضیان نهادهای حمایتی فراهم گردیده است که موجب نقش‌آفرینی بانک در ایجاد اشتغال و رونق تولیدشده است.

مهدیان با اشاره به حرکت بانک توسعه تعاون به سمت بانکداری دیجیتال گفت: ارائه اطلاعات شفاف و تخصصی به مشتریان و فراهم‌سازی سیستم تبادل اطلاعات از طریق سامانه‌ها از مهم‌ترین امکانات و الزامات موردنیاز در این حوزه می‌باشد و ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی بانک توسعه تعاون در این مسیر فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: چهار ویژگی سلامت، صداقت، شفافیت و شجاعت سرلوحه ۴۵۰۰ نفر سرمایه انسانی مستقر در ۴۵۰ شعبه بانک توسعه تعاون بوده است.

شایان‌ذکر است نشست تخصصی شفافیت و نوآوری در بخش تعاون با حضور محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس، حسین نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، حسینی نیا رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، شهریور رئیس خانه تعاون گران ایران، عظیمی دبیر کل اتاق تعاون ایران و همامی مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فولاد صبح امروز در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا