دسته‌بندی نشده

بانک تجارت در آبانماه چقدر وام قرض الحسنه داد؟

بانک تجارت با وجود آنکه در آبانماه بیش ۱۱۶ هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه ریالی و ارزی دریافت کرده، تنها ۴۹۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده که این مبلغ ۴۲ درصد سپرده های دریافتی را شامل می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بررسی فعالیت بانک تجارت نشان از آن دارد که این بانک در آبان‌ماه امسال ۲۶۱ هزار و ۹۸۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سپرده دریافت کرده که بیشترین میزان سپرده‌های دریافتی در این دوره مربوط به سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی، سپرده‌های کوتاه‌مدت و سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی بوده است. در همین مدت میزان سپرده‌های تسویه شده برابر با ۲۵۷ هزار و ۶۵۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان بوده که بیشترین میزان سپرده‌های تسویه شده مربوط به سپرده‌های قرض‌الحسنه ریالی، سپرده‌های کوتاه‌مدت و سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی بوده است.

نکته قابل توجه آن است که در آبان‌ماه بیشترین میزان سود سپرده‌های سرمایه‌ گذاری شده مربوط به سپرده‌های بلندمدت یکساله و سپرده‌های کوتاه‌مدت بوده است که مجموع سود سپرده‌های سرمایه‌ گذاری از ابتدای امسال با بیش از ۹۰ درصد مربوط به سپرده‌های کوتاه مدت و سپرده‌های بلندمدت یکساله بوده است.

همچنین بخوانید

حال با توجه به آنکه این بانک توانسته در دوره یک ماهه آبان‌ماه بیش از ۲۶۱ هزار میلیارد تومان سپرده دریافت کند، در مجموع فقط ۶۶ هزار و ۵۳۵ میلیارد و ۹۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تسهیلات ارائه کرده که بیشترین حجم آن مربوط به مشارکت مدنی، فروش اقساطی و خرید دین بوده است. در همین دوره یک ماهه، بانک تجارت از طریق ارائه تسهیلات درآمدی در حدود ۱۴۳۹ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داشته که بیشترین درآمد این بانک از ارائه‌ تسهیلات مربوط به مشارکت مدنی، فروش اقساطی و خرید دین بوده است.

لازم به توضیح است که بانک تجارت در آبان‌ماه امسال ۶۴ هزار و ۸۲۱ میلیارد و ۵۴۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به عنوان بازگشت تسهیلات وصول کرده و بیشترین میزان وصولی این بانک در دوره یک ماهه آبان ماه مربوط به تسهیلات فروش اقساطی، مشارکت مدنی و خرید دین بوده است.
 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا