بورسبورس اوراق

با افزایش ۶۱۹ واحدی شاخص بورس، رشد بازار سرمایه ادامه دار شد

شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران نسبت به روز گذشته ۶۱۹ واحد رشد کرد اما تعداد و ارزش معاملات کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با پایان یافتن معاملات در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل این بازار با رشد ۶۱۹ واحدی به ۳۲۰ هزار و ۸۱۴ رسید و شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز سه‌شنبه ۸۵۸ واحد رشد کرد و در رقم ۹۷ هزار و ۴۷۵ قرار گرفت.

ارزش کل بازار امروز به یک میلیون و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید و تعداد معاملات نیز نسبت به روز گذشته با کاهش نسبت به روز گذشته ۴۰۴ هزار و ۷۷۳ معامله بود.

همچنین بخوانید

معامله‌گران بازار بورس امروز با انجام این تعداد معاملات ارزش معاملات انجام شده در این بازار را به ۱۵۳۸ میلیارد تومان رساندند.

همچنین گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی خارک و پتروشیمی نوری بیشترین سهم را در مثبت شدن شاخص بازار بورس امروز داشتند و در مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت مخابرات ایران و پتروشیمی مبین بیشترین نمادهایی بودند که تاثیر منفی بر شاخص بازار امروز داشتند.

بانک‌های ملت، تجارت و اقتصاد نوین، سایپا، گروه صنایع بهشهر ایران، ماشین‌سازی اراک و گروه مپنا به عنوان نمادهای پربیننده امروز ثبت شدند.

از سوی دیگر شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز نسبت به روز گذشته با افزایش شش واحدی به ۴۱۱۶ رسید.

معامله‌گران این بازار نیز با انجام ۲۸۳ هزار و ۸۲۹ معامله ارزش ۱۰۹۵ میلیارد تومانی را برای این بازار در معاملات را ثبت کردند.

در فرابورس ایران نیز پتروشیمی مارون، گروه صنعتی کاغذ پارس، شرکت توکاریل و سرمایه‌ گذاری مس سرچشمه سهم عمده در مثبت شدن بازار داشتند و بیمه کوثر، قاسم ایران و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر بازار فرابورس ایران گذاشتند.

براساس اطلاعات ثبت شده در پایان معاملات بازار فرابورس ایران نیز ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنعتی کاغذ پارس، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، بانک دی، داروسازی آوه سینا و جنرال مکانیک نمادهای پربیننده این بازار بودند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا