اقتصاد کلان

ملاک پرداخت یارانه بنزین ثروت باشد نه درآمد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید ملاک پرداخت یارانه بنزین، ثروت باشد نه درآمد، گفت: دولت باید آمار افرادی که یارانه بنزین دریافت کردند را در اختیار مردم و مجلس قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، زهرا سعیدی مبارکه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نحوه پرداخت یارانه بنزین، گفت: گلایه‌مندی مردم از نحوه پرداخت یارانه بنزین بسیار است زیرا فرزندان خانواده‌ها شاغل بوده و درآمد مستقل دارند اما از این درآمد مبلغی در خانه پدری خرج نکرده و برای آینده خود پس انداز می کنند این در حالی است که دولت در پرداخت یارانه بنزین درآمد آنها را نیز در مجموع درآمد خانواده‌ها در نظر گرفته است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به جای اینکه مجموع درآمد خانوار ملاک واریز یارانه بنزین باشد، افراد را مستقل از درآمد خانواده در نظر گرفته و شروطی مانند سن فرزندان را ملاک واریز یارانه بنزین قرار داد.

وی با بیان اینکه باید برای پرداخت یارانه بنزین سامانه ای طراحی شود تا خانواده ها درآمد و دارایی خود را در آن ثبت کنند، اظهار کرد: از آنجایی که دولت از وجود نیروی انسانی مازاد در ادارات گلایه‌مند است، می‌تواند از این ظرفیت برای شناسایی دارایی و درآمد مردم برای واریز یارانه بنزین به صورت موقت استفاده کند.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا ۶۰ میلیون نفر یارانه بنزین دریافت کردند، گفت: براساس گزارش‌های رسیده، تاکنون ۶۰ میلیون نفر یارانه بنزین دریافت نکرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید ملاک پرداخت یارانه بنزین ثروت باشد نه درآمد، ادامه داد: دولت باید شفاف آمار افرادی که یارانه بنزین دریافت کردند را در اختیار مردم و مجلس قرار دهد تا بتوان ارزیابی درستی از نحوه تخصیص حمایت‌های معیشتی داشت./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا