امور زیربناییراه و ساختمان

سنجش سلامت روانی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی برون‌شهری/ رانندگان پرخطر غربال می‌شوند

طرح سنجش سلامت روانی رانندگان در آزمایش‌های طب کار در چهاردهمین نشست کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد؛ این طرح به صورت پایلوت برای سنجش اختلالات روانی و خواب رانندگان پرخطر ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون شهری کشور در تهران انجام گیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از خبرنگار وزارت راه و شهرسازی، چهاردهمین نشست کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به ریاست شهرام آدم‌نژاد دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان به منظور بررسی طرح سنجش سلامت روانی رانندگان در آزمایش‌های طب کار برگزار شد.

در ابتدای این نشست معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی هدف از بررسی این دستور کار را سنجش رانندگانی که دچار اختلالات روانی و خواب هستند، عنوان و گفت: با اجرای این طرح، شناسایی رانندگان پر خطر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر مد نظر قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود با این شیوه غربالگری، از فعالیت رانندگان پرخطر جلوگیری یا نسبت به درمان آنها اقدام شود.

در ادامه این نشست پیشنهاد شد: رانندگان دارای رفتار پر ریسک و پر خطر که حتی تصادفات منجر به تلفات نداشته اند نیز مورد سنجش قرار گیرند و در صورت عدم احراز شرایط سلامت مورد نظر، از چرخه فعالیت رانندگی ناوگان عمومی خارج شوند.

سرانجام مقرر شد؛ طرح سنجش سلامت روانی رانندگان در آزمایش‌های طب کار به صورت پایلوت در تهران برای رانندگان ناوگان عمومی اتوبوس شروع شود، در این خصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مکلف شد ظرف یک ماه روش اجرایی را به کمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه و دبیرخانه کمیسیون نسبت به ارائه روش شناسایی رانندگان دارای رفتار پرخطر با همکاری پلیس راهور و سازمان راهداری اقدام کند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا