انرژی

معرفی غول‌های نفتی مایل به حضور در مناقصه میدان نفتی آزادگان

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت از ارائه طرح مطالعاتی شرکت های توتال فرانسه، اینپکس ژاپن و پتروناس مالزی برای توسعه میدان نفتی آزادگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید نورالدین شهنازی‌زاده با بیان اینکه برای توسعه میدان آزادگان با ۸ شرکت قرارداد محرمانگی امضا شده است، گفت: برخی از این شرکت‌ها گزارش مطالعات خود را ارائه کرده اند و برخی دیگر هم در حال تکمیل فرآیند مطالعه هستند و به تدریج با برگزاری جلسه‌هایی در سطوح کارشناسی شرکت متن، این گزارشات در حال ارائه است. شرکت های “اینپکس ژاپن”، “شل”، “توتال”، “پتروناس مالزی”، “انی” و همچنین”سی‌ان‌پی‌سی” چین از جمله شرکت‌هایی هستند که تمایل به حضور در مناقصه میدان نفتی آزادگان را دارند.

وی با تأکید بر تدوین برنامه راهبردی توسعه میدان آزادگان جنوبی در فاز ۲ اظهار کرد: در فاز نخست توسعه این میدان برای دستیابی به رقم تولید روزانه ۳۲۰هزار بشکه نفت برنامه ریزی شده است، در فاز ۲ نیز این رقم بر مبنای نتایج استخراج شده از فاز نخست خواهد بود.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش، میدان نفتی آزادگان نخستین میدانی است که قرار است برای توسعه به مناقصه گذاشته شود. به طور کلی صلاحیت  29 شرکت برای حضور در مناقصه های نفتی ایران تایید شده است و طبق گفته‌های اخیر مسئولین هفته گذشته دعوت‌نامه‌ای برای شرکت‌های صاحب صلاحیت ارسال شد تا این شرکت ها تمایل نهایی خود را برای حضور در مناقصه میدان نفتی آزادگان اعلام کنند.

گفته می‌شود نخستین مناقصه نفتی تا پایان دولت یازدهم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا