انرژی

مخالفت پتروبراس با پیوستن برزیل به اوپک

در حالی که رییس جمهور برزیل اخیرا از دعوت غیررسمی برای پیوستن به اوپک استقبال کرد، مدیرعامل شرکت دولتی پتروبراس موافق چنین ایده ای نبوده و آن را در حال حاضر ممکن نمی داند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روبرتو کاستلو برانکو، مدیرعامل شرکت نفتی دولتی پتروبراس گفت: عضویت یا عدم عضویت در اوپک گزینه ای نیست که از سوی دولت برزیل بررسی شده باشد. وی در ادامه افزود: من مخالف این کارتلها هستم. برزیل می تواند بهتر عمل کند.

اظهارات وی همزمان با نشست رسمی اوپک در وین به منظور تصمیم گیری درباره ادامه یا عدم ادامه محدودیت عرضه مطرح شد. اوپک و متحدانش شامل روسیه در نشست روز جمعه خود با عمیق کردن محدودیت عرضه به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز که محدودیت عرضه را جمعا به ۱.۷ میلیون بشکه در روز می رساند، موافقت کردند.

همچنین بخوانید

پیشنهاد پیوستن برزیل به اوپک، پیشنهاد جدیدی نبود و این کشور در زمان ریاست جمهوری لوییس لولا دا سیلوا نیز چنین پیشنهادی دریافت کرده بود اما شرکت پتروبراس با چنین ایده ای مخالفت کرده و گفته بود در قبال سرمایه گذاران و سهامداران تعهداتی دارد و دولت اختیار این را ندارد که سطح تولید اپراتورهای خصوصی را تعیین کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ژاییر بولسونارو، رییس جمهور برزیل در اکتبر پس از دیدار با مقامات سعودی از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اظهار کرده بود دعوتی برای پیوستن به اوپک دریافت کرده است. تولید نفت برزیل با حفاری ذخایر فراساحلی به سرعت رو به رشد است و به اهمیت این کشور به عنوان یک تولیدکننده بزرگ در بازار جهانی نفت می افزاید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا