امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آمادگی کامل ایران برای مقابله با حمله گسترده ملخ‌های صحرایی

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: براساس پیش بینی های فائو، طی دو الی سه روز آینده دسته‌جات بزرگی از ملخ صحرایی وارد کشور خواهد شد.

همچنین بخوانید

محمدرضا میر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ملخ های صحرایی در موج جدید حرکت خود از هندوستان و پاکستان به سمت شبه جزیره عربستان که خاستگاه اصلی آنان است حرکت می کنند، گفت: بخشی از ملخ ها در حین عبور از مسیر مذکور وارد ایران می شوند اما عمده آنها به شبه جزیره عربستان می روند.

وی ادامه داد: براساس آخرین پیش بینی فائو، طی دو الی سه روز آینده دسته جات بزرگی از این ملخ ها وارد کشور ما می شوند که سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و حتی ممکن است بخشی از بوشهر را درگیر کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای مقابله با این حمله وجود دارد، گفت: ادوات و تجهیزات لازم، سموم و … در استانها تدارک دیده شده و آمادگی کامل برای مقابله با این حمله وجود دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

میر در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه آیا اعتبارات لازم برای مبارزه با این آفت تخصیص یافته است؟، افزود: به دلیل اینکه هنوز مبارزه وارد فاز اصلی نشده ما از اعتبارات جاری سازمان برای این کار استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: پیرو دستور معاون اول رئیس جمهور در سه ماه قبل، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور همکاری لازم را با سازمان حفظ نباتات دارند و آماده هستند که وقتی وارد فاز اصلی مبارزه شدیم بودجه مورد نظر را، هم در اختیار استانها و هم در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار دهند.

میر گفت: فاز اصلی مبارزه احتمالا در ماههای دی و بهمن انجام می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا