صنعت، معدن، تجارت

تلاش عمان برای افزایش تجارت با ایران

وزیر تجارت عمان با بیان اینکه این کشور از طریق کریدور شمال جنوب می تواند بخشی از نیازهای خود را برای امنیت غذایی را تامین کند، گفت: اهتمام ویژه ای برای توسعه روابط تجاری با ایران داریم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی بن مسعود بن علی السنیدی امروز در «هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان» گفت: در شرایط فوق العاده ای قرار داریم و بحران اقتصادی جهانی بسیاری از کشورها را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته که در این میان نیاز دارد تلاش کنیم تا روابط تجاری و اقتصادی خود را با کشورهایی همچون ایران افزایش دهیم.

وزیر تجارت و صنایع عمان افزود: در این میان بر این باوریم که با همکاری بخش خصوصی دو طرف حجم مبادلات تجاری میان ایران و  عمان را گسترش دهیم.

وی افزود:  در این هیات رسمی بیش از سی تن از تجار عمانی حضور دارند که نماینده تمام بخش های اقتصادی هستند و تلاش می کنند تا زمینه همکاری با بخش های مختلف اقتصادی ایران را فراهم نمایند. این در شرایطی است که پادشاهی عمان به تازگی قوانین اقتصادی را مصوب کرده است که از جمله آن قوانین مربوط به شرکت های تجاری، ورشکستگی و سرمایه گذاری خارجی است که می تواند مزایای زیادی را برای تجار به همراه داشته باشد.

علی بن مسعود بن علی السنیدی تصریح کرد: در حوزه توافق حمل و نقل دریایی بین پادشاهی عمان و ایران که به امضا خواهد رسید تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا بتوانیم تشویق سرمایه گذاری و افزایش سطح همکاری های تجاری را به همراه داشته باشیم.

وی افزود: در عین حال امضای توافق نامه استاندارد برای سال ۲۰۲۰ می تواند شرایط مناسبی را برای تجار دو طرف فراهم آورد به این معنا که تجار بتوانند در حوزه پاس کردن استانداردهای تجارت مشترک از تسهیلات ویژه ای برخوردار باشند.

وزیر تجارت و صنایع عمان خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش و نیز حمل و نقل دریایی امیدواریم بتوانیم شرایط مناسبی را پیش روی تجار دو کشور قرار دهیم.

 وی در ادامه روابط میان ایران و عمان را از شرایط مناسبی برخوردار دانست و گفت: عمان از طریق ایران می تواند به کشورهای حاشیه دریای خزر متصل شده و در تامین نیازهای خود از پتانسیل های ایران بهره گیرد، این در حالی است که پادشاهی عمان اهتمام ویژه ای برای امنیت غذایی خود قائل است و از استرالیا برزیل و هند کالا وارد کرده است. اما هنوز نتوانسته از ایران و از طریق کریدور شمال جنوب شرایط مناسبی را برای تامین کالاهای خود فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این میان امیدواریم بتوانیم از فرصت کریدور شمال جنوب در این راستا بهره مندی لازم را صورت دهیم اما این اجلاس فرصت خوبی است که بتوان نه فقط برای واردات و صادارت کالا از ایران و بالعکس استفاده کرد بلکه از ایران برای صادرات عمان به کشورهای همسایه نیز بهره برداری لازم را صورت داد.

ادامه دارد…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا