انرژی

نخستین رویداد توسعه فناوری ویژه برخی اقلام پرمصرف صنعت گاز

شرکت ملی گاز ایران رویداد فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت گاز را در راستای رویکرد صندوق نوآوری و شکوفایی مبنی بر حمایت از رونق تولید و ساخت داخل محصولات و ملزومات صنایع گاز کشور، برگزار می‌کند.

مظلوم فارسی‌باف – مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز  – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد، اظهار کرد: هدف از این رویداد که از ۱۷ تا ۱۹ آذر ماه برگزار می‌شود، کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش ‌بنیان، حمایت از تولید داخل و توسعه همکاری‌های فناورانه میان تولیدکنندگان بزرگ و صاحب‌نام صنایع گاز کشور و شرکت‌های دانش ‌بنیان، استارت ‌آپ‌ها و فناوران این حوزه است.

وی با بیان این‌که شرکت ملی گاز ایران، طراح و مبتکر برگزاری این رویداد است، تاکید کرد: از جمله بخش‌های این رویداد سه روزه، برگزاری نشست‌های معرفی تقاضای فناورانه تولیدکنندگان صنعت گاز، نشست‌های معرفی توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌ بنیان، فناور و استارت ‌آپ‌ها، نشست‌های B2B، نشست‌های انتقال تجربه، نمایشگاه توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش ‌بنیان و نوآور صنعت گاز، نمایشگاه تقاضای فناورانه صنایع گاز است.

به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز، علاوه بر این صندوق نوآوری و شکوفایی اصلی‌ترین نهاد تامین مالی شرکت‌های دانش ‌بنیان، خدمات و ابزارهای مالی متنوع خود را معرفی خواهد کرد و قراردادهای همکاری فناورانه‌ای را که طی این رویداد میان شرکت‌های دانش ‌بنیان و تولیدکنندگان منعقد شود را تامین مالی خواهد کرد.

فارسی‌باف با تاکید به لزوم بومی سازی و خودکفایی در زمینه فنی و فناوری، تصریح کرد: باتوجه به شرایط فعلی کشور باید در حوزه فناوری دانش بنیان گام‌هایی برداشته شود که برگزاری این رویداد می‌تواند در رسیدن به این مهم تاثیر گذار باشد.

وی با بیان این‌که این رویداد در توسعه فناوری‌های مرتبط با حوزه صنعت گاز کشور نیز یک فرصت کلیدی را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: سامانه‌ها و سیستم‌هایی را طراحی کردیم که بتوانیم قراردادهای با توجه به قوانین کشور را در همین راستا منعقد کنیم چراکه هدف ما ایجاد ادبیات مشترک از درک تقاضاهای صنعت با هدف توسعه بومی سازی اقلام با شرایط قابل رقابت است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا