بانک و بیمهطلا و ارز

چرا طلا گران شد؟/ سکه ۱۱۰هزار تومان حباب دارد

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران، تنش‌های سیاسی بین آمریکا و چین و نیز افزایش نرخ ارز را از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روند صعودی قیمت طلا عنوان کرد و گفت: با کنترل نرخ ارز، آرامش به بازار طلا هم برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی نادر بذرافشان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین درباره عمده دلایل افزایش قیمت طلا توضیح داد: علاوه بر تاثیر تنش‌های سیاسی بین آمریکا و چین، تسویه حساب شرکت‌ها در روزهای پایانی سال میلادی باعث افزایش تقاضا برای ارز شده؛ همچنین طی چند روز گذشته نرخ ارز رشد قابل توجهی داشته و به تبع این موضوع بر قیمت طلا و سکه نیز تاثیر گذاشته است.

او با بیان اینکه عملا هیچ اقدامی برای کنترل نرخ ارز در چند روز گذشته انجام نشده است، افزود: علاوه بر موارد گفته شده، طی هفته گذشته میزان تقاضا در بازار طلا به نسبت قبل اندکی افزایش یافته و این موضوع نیز بر قیمت طلا و سکه موثر بوده است؛ البته بعید می‌دانم باز هم مثل سال گذشته شاهد هجوم سرمایه و تقاضا به بازار طلا باشیم اما مسلما این نوسان قیمت یک ناامنی و نگرانی درخصوص کاهش ارزش ریال ایجاد کرده است.

همچنین بخوانید

بذرافشان در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش قیمت‌ها، بازار طلافروشان سکه می‌شود یا خیر، بیان کرد: به رغم اینکه تقاضا برای طلا تا حدودی افزایش یافته اما نمی‌توان گفت بازار طلافروشان سکه شده زیرا آن‌ها نیز با این نوسانات قیمتی دچار ضرر می‌شوند.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تجربه سال‌های قبل، افزایش قیمت طلا و ارز در این روزها را طبیعی دانست و تاکید کرد: اگرچه بهای اونس جهانی نسبت به هفته گذشته حدود ۱۶دلار کاهش یافته، اما امروز قیمت طلا متاثر از جهش نرخ ارز به گرمی ۴۶۰هزار تومان رسید؛ بنابراین از آنجا که قیمت طلا به نرخ ارز گره خورده، با کنترل نرخ ارز آرامش به بازار طلا هم برمی‌گردد.

او همچنین از حباب ۱۰۰ تا ۱۱۰هزار تومانی سکه در بازار امروز خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه امامی چهار میلیون و ۶۱۰هزار تومان است که حدود ۱۱۰هزار تومان حباب دارد، همچنین بهای نیم سکه دو میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و ارزش هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۶۲هزار تومان است.

 

از طريق
فاطمه اکبرخانی
منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا