امور زیربناییتعاون و اشتغال

تکالیف بودجه ۹۹ برای هدفمندی یارانه‌ها

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطابق با لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور موظف است، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب ۱۳۸۸.۱۰.۱۵ و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف نمودن یارانه به خانوارهای نیازمند و در اجرای ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه تمامی دریافتی ها (منابع مندرج در جدول ذیل به استثنای عوارض شهرداری ها و دهیاری ها) به سازمان هدفمندی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه مطابق جدول زیر هزینه خواهد شد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می گردد نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه بندی در سال ۹۸ مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم ۱۴.۵ درصد شرکت ملی نفت ایران نیست.

همچنین بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور بدهی سازمان هدفمندی یارانه ها به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت تنخواه دریافت بابت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال ۸۹ تا سقف ۵۷ هزار میلیارد ریال به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی محسوب خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا