ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تا کی منتظر آیفون‌های تاشو باشیم؟

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران برآورد و اعلام کرده‌اند که گوشی‌های تاشوی آیفون تا قبل از سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه نخواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه  market analysis UBS به تازگی برآورد و اعلام کرده اند که کاربران و علاقمندان به خریداری و استفاده از گوشی‌های هوشمند تاشوی آیفون باید تا سال ۲۰۲۱ میلادی صبر کرده و منتظر بمانند چراکه توسعه، تولید و عرضه این محصولات تا دو سال دیگر به طول خواهد انجامید.

این بدان معناست که گوشی‌های آیفون تاشو و مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر تا قبل از سال ۲۰۲۱ میلادی به بازارهای جهانی عرضه نخواهند شد چراکه پیشتر نیز گزارش‌ها حاکی از عرضه تبلت‌های تاشوی آیپد اپل در سال ۲۰۲۱ بود بنابراین انتظار می رود این غول تکنولوژی آمریکایی قصد دارد تولید و عرضه محصولات تاشوی خود را در دو سال آینده کلید بزند.

همچنین بخوانید

همچنین پیش‌بینی می‌شود که کاربران و علاقمندان قادر خواهند بود این گوشی‌های تاشو را با قیمت پایه حدود یک هزار دلار خریداری و استفاده کنند.

از جمله نخستین شرکت‌های تولیدکننده موبایل که از برنامه های خود برای توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند تاشو و مجهز به نمایشگرهای انعطاف پذیر رونمایی کردند، سامسونگ و هواوی بودند که نام محصولات مذکور خود را به ترتیب سامسونگ گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold) و هواوی میت ایکس (Huawei Mate X) نامیدند.

بر اساس گزارش وب سایت notebookcheck، بسیاری از منتقدان و کاربران همواره از اینکه چرا اپل هیچ قصد و برنامه‌ای برای رونمایی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف ندارد، به شدت انتقاد کرده بودند اما حالا به نظر می‌رسد که این شرکت نیز به منظور رقابت با سایر غول‌های تکنولوژی در حال توسعه محصولات جدیدی است که به فناوری نمایشگرهای تاشو و انعطاف پذیر تجهیز خواهد شد.

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر بازار گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات مرتبط همچون تبلت با رکود و کاهش قابل توجهی از لحاظ میزان فروش و درآمدزایی برای شرکت‌های توسعه دهنده و غول‌های تکنولوژی مواجه شده‌اند، در طول یک سال گذشته تمرکز ویژه‌ای بر روی توسعه محصولات مجهز به فناوری‌های نوین همچون شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G و نمایشگرهای تاشو کرده‌اند تا بدین ترتیب بتوانند نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به دنیای تکنولوژی را جلب کنند و سهم چشمگیری از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

در طول یک سال گذشته رقابت تنگاتنگی میان شرکت‌های تکنولوژی همچون سامسونگ، اپل، هواوی و سایر تولیدکنندگان موبایل برای توسعه گوشی‌ها و محصولات مجهز به فناوری نمایشگرهای تاشو در گرفته است به گونه‌ای که اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی منابع مختلف خبری منتشر می‌شود که نشان دهنده تلاش بی وقفه آنها برای تولید و عرضه چنین محصولاتی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا