اقتصاد کلان

جایگزین« صفدر حسینی» کیست؟

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، بعد از برگزاری جلسه روز گذشته هیات امنای صندوق توسعه ملی که به ریاست روحانی و با حضور اعضاء برگزار شد، استعفای دسته جمعی هیات عامل صندوق توسعه ملی پذیرفته و این افراد کنار گذاشته شدند.

بر این اساس صفدرحسینی به عنوان رئیس هیات عامل صندوق به همراه، قاسم حسینی – قائم مقام، مسعود مزینی و محمدرضا شجاع‌الدینی و محمد سعید نوری‌نائینی پست خود را در صندوق توسعه ملی واگذار کردند.

اما در دو روز گذشته اسامی جایگزین در صندوق توسعه ملی مطرح شده است. از جمله آنها طهماسب مظاهری بود که وی این مورد تایید نکرد و گفت: تاکنون صحبتی با او برای قرارگرفتن در صندوق توسعه نشده است.

همچنین بخوانید

اما مسعود نیلی از دیگر گزینه‌های مطرح و قابل تاکید برای هیات عاملی صندوق توسعه ملی است که هر چند تاکنون این موضوع تایید و تکذیب نشده، اما ظاهرا وی از احتمال بالایی برای ریاست صندوق توسعه برخوردار است. نیلی اکنون مشاور ارشد اقتصادی رییس جمهور محسوب می‌شود.

از سایر گزینه‌ها می‌توان به محمدرضا برادران شرکا که پیش‌تر در زمان ریاست محمد ستاری‌فر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در پست معاون اقتصادی قرار داشت اشاره کرد.

همچنین داود دانش‌جعفری وزیر اقتصاد دولت دهم که اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین به عنوان مشاور در وزارت بهداشت فعالیت می‌کند از دیگر گزینه‌های ریاست در هیات عامل صندوق توسعه ملی یاد شده است.

با این حال به نظر می‌رسد با توجه به پروسه تعیین فرد جدید و بررسی‌هایی که از سوی وزارت اطلاعات در این مورد انجام خواهد شد در روزهای آینده هیات عامل جدید معرفی می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا