امور زیربناییتعاون و اشتغال

دستور ارتقای ارزش مدارک مهارتی به سازمان استخدامی ابلاغ شد

رئیس جمهور ضمن ابلاغ دستور استانداردسازی آموزش‌های مهارتی به سازمان استخدامی، در پی نوشت دستور خود تاکید کرد:در برخی مشاغل، گواهینامه مهارت باید ارزش بالاتری نسبت به مدارک آموزشی داشته باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به دنبال مکاتبه محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رئیس جمهور در خصوص پیش بینی جایگاهی برای گواهینامه مهارتی و صلاحیت شغلی در نظام استخدامی کشور به منظور تحقق مهارت گرائی به جای مدرک گرائی و در نتیجه افزایش کیفیت تولیدات و خدمات و کاهش نرخ بیکاری در کشور، دستور رئیس جمهور با موضوع استانداردسازی و ارتقای آموزش های مهارتی به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

در نامه شریعتمداری به رئیس جمهوری آمده است: در نظام استخدامی کشور جایگاهی برای گواهینامه های مهارتی و صلاحیت شغلی پیش بینی نشده و همواره مبنای در نظر گرفته شده در حقوق و دستمزد مستخدمین در بخش های دولتی و خصوصی ، مدارک صادر شده در نظام آموزش متوسطه و عالی است. به عبارت دیگر به گواهینامه های مهارتی و صلاحیت شغلی بهایی داده نمی شود و همین امر یکی از دلایل سوق جوانان و نیروی کار کشور به مدرک گرائی است. لذا لازمه تحقق منویات حضرت¬عالی بر مهارت¬گرائی به جای مدرک گرائی ، مستلزم رفع این نقیصه در نظام استخدامی کشور است.

.  شایان ذکر است پی نوشت رئیس  جمهور به شرح زیر است؛

«مسأله حائز اهمیت است. بررسی فوری و گزارش شود. در برخی از مشاغل، گواهی نامه مهارت باید ارزش بالاتری نسبت به مدارک آموزشی داشته باشد.»

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا