صنعتصنعت، معدن، تجارت

ضرورت طراحی الگوی بومی منابع انسانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

 

معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو در پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی بر ضرورت تدوین الگوی بومی منابع انسانی متناسب با نقش آفرینی در فرایند اقتصاد مقاومتی تاکید کرد .

 

به گزارش آرمان اقتصادی ، محمد باقر عالی در این کنفرانس گفت : همچنانکه در علم روز دنیا ارزش انسان و منابع انسانی در پیشرفت ، محوری تلقی شده در اسناد بالا دستی و سیاست های کلان کشور به ویژه در اقتصاد مقاومتی نیز انسان ، محور ارزش آفرینی و توسعه است . از این رو کارشناسان ، نخبگان و خبرگان این حوزه باید چارچوب های علمی برای ارتقاء و تربیت منابع انسانی منطبق با اقتصاد مقاومتی را طراحی کاربرد محور نمایند.

عالی ضرورت آگاهی از آخرین روند های علمی منابع انسانی در سطح جهانی را ضرورتی انکار ناپذیر دانست که می تواند پس از بومی سازی و متناسب سازی الگوهای بهینه با شرایط خاص کشورمان ( بنچ مارکینگ ) شیوه ای پرفایده در ارتقاء این عرصه باشد.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران همچنین کاربرد گرایی و علم نافع را با توجه به نقشه جامع علمی کشور در این زمینه ضروری خواند و افزود : رویکرد مسلئه محوری در حوزه منابع انسانی در دوره های آتی پررنگ تر خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد : مهمترین محور برنامه وزارت صمت و ایدرو در شرایط سخت تحریم در حال حاضر نهضت ساخت داخل است و ایدرو بدنبال داخلی سازی ۱۰ میلیارد دلاری تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت کشور است .

در این مراسم همچنین از ۶ سازمان و شرکت برگزیده جایزه تعالی منابع انسانی تقدیر به عمل آمد. پانزدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، امروز و فردا آذر‌ماه با موضوع سرمایه انسانی و رقابت پذیری در سازمان مدیریت صنعتی در حال برگزاری است .

 

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا