صنعت، معدن، تجارت

سیاست دولت چین، تسهیل واردات است/حل مشکلات صادرکنندگان به چین

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با اشاره به اینکه سیاست دولت چین، تسهیل واردات به این کشور است، گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات صادرکنندگان ایرانی به این کشور حل شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجیدرضا حریری امروز سه شنبه ۱۹ آذر ۹۸ در همایش تجاری ایران و چین که از سوی اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین برگزار شد، گفت: دولت چین و در راس آن رئیس جمهور این کشور، معتقد به اقتصاد آزاد و آزادی اقتصادی است که در این میان، فرصت‌های مناسبی برای فعالان اقتصادی که با این کشور کار تجاری انجام می‌دهند، فراهم شده و سیاست ها بر تسهیل واردات به چین متمرکز شده است. 

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: در این میان، ایران نیز به صورت فعالانه در بازار چین وارد شده و هم اکنون، اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی، اقدام به تشکیل یک مرکز مطالعاتی نموده تا از طریق آن بتوان، توسعه صادرات به چین را شاهد بود.

وی تصریح کرد: طی ماههای گذشته، مشکلات مرتبط با روابط تجاری ایران و چین حل شده و برقراری ارتباطات تجاری آسانتر شده است، این در حالی است که تلاش داریم تا بخش‌های اقتصادی دو کشور را به هم نزدیک تر نماییم.

حریری ادامه داد: در شرایط تحریم برقراری ارتباطات تجاری و مالی بانکی بین دو کشور به شکل مناسبی پیش نمی‌رود اما از گذشته وضعیت بهتر شده است.

وی افزود: در این رابطه برخی اقدامات اجرایی نیز صورت گرفته در سایه آن، شاهد جهش رشد صادراتی در حوزه فرش به چین خواهیم بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا