انرژی

ایجاد بیش از ۱۳ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در دولت یازدهم و دوازدهم

ایسنا/کرمانشاه به گفته وزیر نیرو در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۳ هزار و ۶۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در کشور ایجاد شده است.

 رضا اردکانیان در آیین افتتاح بخش یک نیروگاه گاز سیکل ترکیبی دالاهو که امروز( ۱۹ آذر )با حضور رئیس مجلس برگزار شد، با بیان اینکه در سال‌های بعد از انقلاب اقدامات خوبی در زمینه تولید برق در کشور انجام شده، افزود: ۴۰ سال قبل ظرفیت تولید برق کشور هفت هزار مگاوات بود و این رقم اکنون به ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده رسیده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه تا قبل از آغاز به کار دولت یازدهم نیز ظرفیت نیروگاه‌های کشور ۶۹ هزار مگاوات بود، یادآور شد: ۱۳ هزار و ۶۰۰ مگاوات از ظرفیت کنونی نیروگاه های کشور در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شده و امیدواریم تا پایان فعالیت دولت این میزان به بیش از ۲۰ هزار مگاوات برسد.

همچنین بخوانید

وی تاکید کرد: همچنین هم اکنون امکان تبادل انرژی با کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، ارمنستان و… را داریم و حتی تلاش می‌کنیم از طریق این کشورها تبادل انرژی را با کشورهای دیگر نیز انجام دهیم.

 وزیر نیرو همچنین از مشارکت خوب بخش خصوصی در زمینه توسعه صنعت برق کشور یاد کرد و گفت: هم اکنون حدود ۶۰ درصد نیروگاه های کشور یا با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده و یا توسط این بخش اداره می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت های قابل توجهی نیز در زمینه پیمانکاری، مشاوره و… در صنعت آب و برق کار می‌کنند که حدود ۱۵۰ هزار نفر به طور مستقیم در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا