امور زیربناییتعاون و اشتغال

تشکل مستقل حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت های دانش بنیان تشکیل شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، خواستار تاسیس تشکل مستقل برای حمایت از فعالیت های استارت آپی و شرکت های دانش بنیان شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد امید در نشست هم اندیشی شناسایی در نحوه به کارگیری ظرفیت اکوسیستم استارت آپی در حوزه کسب و کارهای روستا که در محل صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، با بیان اینکه امروز شرایط کشور برای کار کردن از همیشه مهیا تر است، تأکید کرد: همین نشست های هم اندیشی نشانه های مثبتی از انجام فعالیت های کسب و کار است.

وی با تأکید بر اینکه از ۶۲ هزار روستای کشور، جمعیت ۳۸ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار است، گفت: ۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور در این ۳۸ هزار روستا ساکن هستند؛ یعنی اگر ما به این ۳۸ هزار روستا خدمت کنیم به ۹۵ درصد از اقتصاد روستا کمک کرده ایم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه زیرساخت های روستایی ایران از حدود ۷۰ کشور در حال توسعه نیز قوی تر است، ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات و زیرساخت های بانکی، پوشش اینترنت در روستاها در حال حاضر ۹۵ درصد است و بنا بر وعده وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات این پوشش تا پایان دولت به ۱۰۰ درصد می رسد.

امید همچنین به خلأ تشکل و صنف رسمی برای حمایت و پیگیری مطالبات استارت آپ‌ها در کشور اشاره و تصریح کرد: کسب و کارهای نوپا و شرکت های دانش بنیان باید همچون بخش های خصوصی و تعاون دارای یک صنف و سندیکای مستقل باشند که متأسفانه امروز این خلأ احساس می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در مجموعه دولت با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های مربوطه باید کمک کنیم تا یک تشکل مستقل برای حمایت از فعالیت های استارت آپی ایجاد شود. آنچه حائز اهمیت است این است که سندیکا و صنف باید به عنوان پل ارتباطی بین فعالان حوزه و دولت باشد که متأسفانه این خلأ برای کسب و کارهای نوپا وجود دارد.

وی یادآور شد: امروز در حوزه بخش خصوصی جلساتی که در اتاق بازرگانی برگزار می شود، نمایندگان فعالان بخش، پیش از شروع جلسات، پیشنهادات و مطالبات خود را به صورت یکپارچه ارائه می دهند و این موضوع می تواند نقشه راهی برای ما دولتی ها باشد تا بتوانیم به این درخواست های صنفی پاسخ دهیم. حال اگر فعالان حوزه استارت آپ و شرکت های دانش بنیان نیز در قالب تشکل مستقل پیشنهادات و دغدغه های خود را مطرح کنند بسیار می تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد.

امید گفت: هرچند نشست ها و کمپین های فعالان حوزه استارت آپ هم اکنون به صورت غیر رسمی برگزار می شود اما اگر این نشست ها را در قالب یک تشکل مستقل رسمیت دهید، قطعاً می توانید شاهد حمایت های واضح و شفاف دولت در این حوزه باشید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا