انرژی

از عمده سامانه‌های آبی برای توسعه گردشگری استفاده خواهیم کرد

ایسنا/کرمانشاه وزیر نیرو گفت: در برنامه داریم از عمده سامانه‌های آبی و دریاچه سدها در جهت توسعه گردشگری استفاده کنیم.

رضا اردکانیان در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رییس مجلس برگزار شد، با اشاره به رونمایی از طرح گردشگری سامانه های آبی، اظهار کرد: نظام نامه‌ای با مشارکت وزارت میراث فرهنگی تعریف کرده ایم که بر اساس آن از عمده سامانه های آبی و دریاچه سدها برای توسعه گردشگری استفاده شود که در این راستا از توان بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

وی گفت: تا پایان سال در استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری طرح های مربوط به این موضوع را نهایی و برای اجرا در اختیار بخش خصوصی قرار خواهیم داد تا هم موجب رونق اقتصادی و هم اشتغالزایی شود.

همچنین بخوانید

اردکانیان به موضوع ساماندهی رودخانه قره سو کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: شش کیلومتر از مسیر این رودخانه که در داخل شهر قرار دارد ساماندهی شده و برای ساماندهی ۱۵ کیلومتر باقی مانده در خارج شهر به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که رقم قابل توجهی است و اعتبارات امسال جوابگو نیست، اما در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات خوبی برای ساماندهی رودخانه ها دیده شده که می توان از این محل اعتبار مناسبی برای ساماندهی رودخانه قره سو در نظر گرفت.

وی در مورد ساماندهی رودخانه آبشوران هم گفت: هم اکنون کار در ۱۴.۵ کیلومتر توسط سه پیمانکار در حال انجام است، البته محدودیت منابع گریبانگیر این پروژه هم شده و بر پیشرفت کار اثرگذار است.

اردکانیان همچنین با بیان اینکه تاکنون برای پروژه آبرسانی به کرمانشاه ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده، گفت: این پروژه سرعت خوبی دارد و امیدواریم با همین سرعت پیش برود.

وزیر نیرو در خصوص تکمیل سامانه گرمسیری نیز گفت: تا پایان امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق به این منظور اختصاص داده می شود. برای سال آینده هم هزار میلیارد تومان جهت این پروژه عظیم دیده شده و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم عمده طرح های این پروژه که از افتخارات نظام است را بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا