انرژی

آغاز فاز اجرایی طرح افزایش و نگهداشت تولید از مخازن نفتی

مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در دو سال اخیر با دستور و پیگیری های مستمر وزیر نفت، طرح مهم افزایش و نگهداشت تولید از مخازن نفتی در صنعت نفت در راستای عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی، رونق و حمایت از تولید داخلی وارد فاز اجرایی شد.

احمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای این طرح اظهار کرد: طرح افزایش نگهداشت تولید مناطق نفت‌خیزجنوب موسوم به ۲۸ مخزن در قالب ۲۷ بسته کاری در حال انجام است که در نهایت طی ۲۴ تا ۳۰ ماه به سرانجام می‌رسد.

وی نگهداشت و افزایش تولید، اشتغالزایی، توجه حداکثری به ساخت داخل و توجه به مسئولیتهای اجتماعی را از مهمترین اهداف و نتایج اجرای این طرح مهم ملی دانست و افزود: حدود ۷۰ درصد این طرح در استان خوزستان و ۳۰ درصد در سایر استان‌های همجوار شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا می شود که با دستور مستقیم وزیر نفت چهار درصد از کل هزینه‌کرد آن در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و در زمینه اقدامات و پروژه‌های عام المنفعه مناطق پیرامونی هزینه خواهد شد.

همچنین بخوانید

طرح ۲۸ مخزن؛ طرحی ایرانی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طرح ۲۸ مخزن را طرحی ایرانی با پیمانکاران، سازندگان و نیروی انسانی ایرانی و استفاده حداکثری از کالا، مواد و تجهیزات ساخت داخل دانست و اظهار کرد: باتوجه به تأکیدات مقام عالی وزارت نفت و در راستای رونق فضای کسب و کار و همچنین ایجاد نشاط و امید در بین مردم مناطق نفت‌خیز جنوب، در اسناد قراردادی این طرح، پیمانکاران ملزم به جذب حداکثری نیروهای بومی جهت اجرای این طرح شده‌اند. در این طرح تعداد قابل توجهی پروژه های سطح الارضی و تحت الارضی تعریف شده است که در بازه زمانی قرارداد اجرا خواهند شد.

توجه جدی و حداکثری به ساخت داخل

محمدی گفت: مطابق خط مشی ابلاغی از سوی زنگنه وزیر نفت در طرح ۲۸ مخزن به رونق تولید و راهبرد خودکفایی و استقلال صنعتی توجه ویژهای شده است.

وی با اشاره به اینکه همه پیمانکاران اصلی این طرح ها ایرانی هستند افزود: در این طرح همه پیمانکاران مؤظفاند علاوه بر واگذاری کامل کارها به شرکت ها و نیروهای ایرانی، از حداکثر تجهیزات و قطعات ساخت داخل استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: باید از توان صنعتگران و سازندگان داخلی حداکثر استفاده را ببریم و در مواردی همچون کالا و تجهیزات درون چاهی و خطوط لوله جریانی، ماشین آلات فرآیندی و سایر تجهیزات به ساخت داخل توجه ویژه ای نشان دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت نفت در حمایت کامل از ساخت داخل و عینیت بخشیدن و تحقق شعار سال پیشرو است و همیشه این امر مورد تأکید مقام عالی وزارت بوده و در صنعت نفت و مناطق نفت‌خیز جنوب آن را در سر لوحه کار قرار داده ایم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا