بورسبورس اوراق

پایان هفته بورسی با توقف رکورد شکنی و افت شاخص

بورس درحالیکه هفته را با صعودی رکوردشکن آغاز کرده بود، آخرین روز کاری را با افت شاخص به پایان رساند.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز (چهارشنبه) ورق بورس برگشت و برخلاف روزهای اخیر روندی نزولی را در پیش گرفت. هرچند از زمان باز شدن بازار تا بسته شدن، از شدت نزولی بودن بازار کاسته شد اما در نهایت شاخص بازار با ۴۷ واحد کاهش در رقم ۳۳۹ هزار و ۳۸۶ واحد ماند و بالاتر نرفت.

البته شاخص هم‌وزن با این روند همسو نبود و همچنان رشد خود را حفظ کرد و با ۷۸ واحد رقم ۱۰۵ هزار و ۲۰۱ واحد را ثبت کرد که البته این رشد به میزان روز گذشته نبود.

معامله‌گران بورس امروز ۴۷۲هزار معامله به ارزش ۱۹۷۶ میلیارد تومان انجام دادند که نسبت به روز گذشته با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه بود.

شرکت س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، گروه مپنا، س. صنایع شیمیایی ایران، پالایش نفت بندرعباس و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشتند.

بانک‌های تجارت و ملت، ماشین سازی اراک، سایپا، نوش مازندران، بانک اقتصاد نوین و ایران خودرو نمادهای پربیننده امروز در بورس بودند.

فرابورس هم نزولی شد

روند در فرابورس نیز مانند بورس نزولی بود و شاخص کل این بازار با شش واحد کاهش در رقم ۴۳۸۵ واحد ایستاد.

معامله‌گران امروز در فرابورس ۳۲۹هزار معامله به ارزش ۱۴۱۹ میلیارد تومان به ثبت رساندند.

در این بین، فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی مارون نسبت به سایر شرکت‌ها بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز و گروه صنایع کاغذ پارس نسبت به سایر نمادها بالاترین تاثیر منفی را در بازار داشتند.

نمادهای پربیننده امروز فرابورس گروه صنایع کاغذ پارس، سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، بانک دی، داروسازی آوه سینا و کشاورزی و دامپروری بینالود بودند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا