امور زیربناییراه و ساختمان

تخفیف‌های ویژه ‌به خطوط کشتیرانی بندر چابهار

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار در مقایسه با بنادر داخلی و برخی بنادر منطقه بهترین دسترسی دریایی را دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده در نشست اتاق فکر سازمان سازمان بنادر و دریانوردی با موضوع « نقش چابهار در توسعه تجارت و تعاملات منطقه ای» گفت: بندر چابهار به عنوان بندر اقیانوسی و برای انجام فعالیت‌های ترانشیپی (انتقال کالا از یک وسیلۀ حمل به‌‌وسیلۀ حمل دیگر) بهترین مکان بندری قلمداد می شود.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: در مسیرهای اصلی دریانوردی از آسیا به اروپا، بنادر اقیانوسی کمترین انحراف را دارند که بندر چابهار ایران از این حیث بهترین موقعیت دریایی را دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با تأکید براینکه اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار، رونق تجارت کشور است، افزود: سازمان بنادر برای توسعه بندر چابهار به خطوط کشتیرانی و به صاحبان کالای این منطقه  تخفیف می دهد.

حسن‌زاده با بیان اینکه «سازمان بنادر براساس توافقنامه‌های امضاء شده، تعرفه ترجیحی ارائه می‌دهد»، گفت: ارائه تخفیف به شرکت کشتیرانی ایران منوط به ارائه سرویس حمل دریایی این شرکت در بندر چابهار است.

وی افزود: صاحبان کالا و بخش‌های خصوصی که کالاهایشان را از بندر شهید رجایی به بندر چابهار بیاوردند مشمول تخفیفات ویژه سازمان بنادر می شوند.

 به گفته حسن‌زاده، بندر چابهار در دو مقطع تاریخی به اقتصاد و معیشت کشور کمک کرد؛ یک‌بار در جنگ تحمیلی و با از بین رفتن زیرساخت‌های بنادر خرمشهر و امام خمینی(ره) و یک‌بار دیگر هم در شرایط کنونی کشور کمک کرده است.

وی با انتقاد از اینکه «سال‌هاست که بندر چابهار نادیده گرفته می‌شود»، ابراز امیدواری کرد: با پشتیبانی و حمایت همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی ذی‌نفع در چابهار، بتوانیم از این ثروت ملی و  موقعیت فوق‌العاده بدرستی بهره ببریم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا