بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

پرداخت الکترونیک سداد آمادگی پیاده‌سازی پلتفرم‌های خود را در شهرداری دارد / در پنل «نوآوری در شهر، بازیگران، پلتفرم‌ها و اکوسیستم» بررسی شد

سومین رویداد تهران هوشمند در روزهای  ۱۸ و ۱۹ آذرماه با حمایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد برگزار شد. در یکی از پنل‌های این همایش؛ «نوآوری در شهر، بازیگران، پلتفرم‌ها و اکوسیتم»، طاها عباچی، معاون فناوری اطلاعات پرداخت الکترونیک سداد حضور داشت و درباره نقش سیستم پرداخت و فین‌تک در فضای نوآوری شهری صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت،عباچی در پاسخ به این سؤال که شرکت‌های بزرگی مانند سداد که با بانک همکاری می‌کنند چند درصد در حل مسائل واقعی مردم و نوآوری در شهر سهم دارند، توضیح داد: «این را باید بدانیم که تغییر در مدیریت سنتی اتفاق افتاده است و در حوزه پرداخت نیز به سمتی می‌رویم که API باز و پرداخت‌یار داشته باشیم تا کار استارت‌آپ‌ها تسهیل شود. اما در حوزه استارت‌آپی، متوجه شدیم که استارت‌آپ‌ها تاکنون مسئولیتی را در شهرداری تهران به عهده نگرفته‌اند تا باری از دوش شهرداری برداشته شود. برای مثال یکی از مشکلات ما با استارت‌آپ‌ها عدم وجود یک سیستم درآمدی مستقل در طرح‌های ظاهراً نوآورانه است. اغلب باید به استارت‌آپ‌ها توضیح دهیم که نمی‌توانند درآمد خود را از درآمد کسب‌وکار دیگران به دست آورند.»

طاها عباچی، معاون فناوری اطلاعات پرداخت الکترونیک سداد
طاها عباچی، معاون فناوری اطلاعات پرداخت الکترونیک سداد

او درباره نقش سیستم پرداخت و فین‌تک در فضای نوآوری شهری گفت: «موضوع اساسی این است که ارائه سرویس‌های پرداخت توسط یک فین‌تک کوچک با مشکل اعتبار روبه‌روست. اما ما به عنوان یک شرکت که زیرمجموعه بانک است می‌توانیم این اعتماد را ایجاد کنیم تا سرویس‌هایمان را ارائه دهیم.»

عباچی با اشاره به اینکه حوزه‌ ما از نظر رگولاتوری بسیار محدود است و هیچکاری را بدون اجاره رگولاتور نمی‌توانیم انجام دهیم، گفت: «با این وجود رگولاتور هم وقتی نوآوری را ببیند، از شرکت‌ها و بانک‌ها حمایت می‌کند. اکنون این تغییر دارد اتفاق می‌افتد. به‌طور کلی شهرداری یا کانون قدرت باید برخی کارها را انجام ندهد و اجازه دهد بقیه متخصصان آن را انجام دهند. امروز در فاوای شهرداری کاری انجام می‌شود که در دنیا چند شرکت انجام می‌دهند. شهرداری باید در جایگاه رگولاتور و حل‌کننده صورت مساله اجازه دهد که بقیه مسائل را حل کنند.»

به‌گفته عباچی ما در حوزه بانکی آمادگی این را داریم که پلتفرم‌های کامل خود را در شهرداری پیاده کنیم. قطعاً در شهرداری تهران سرمایه‌های عظیمی برای راه‌اندازی پروژه‌هایی مانند پارک حاشیه‌ای، بلیت الکترونیکی، طرح ترافیک و غیره صرف می‌شود. در حال حاضر ما برای پرداخت الکترونیکی تاکسی‌ها، اپلیکیشن موبایلی داریم که به بیش از یک میلیون نفر سرویس می‌دهد و اگر شهرداری فضا را باز کند، می‌توانیم این سرویس را ارائه دهیم.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا