بین الملل

فدرال رزرو به کاهش‌های اخیر نرخ بهره پایان داد

پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا طی یک سال سه بار نرخ بهره را در این کشور کاهش داده بود روز گذشته در جلسه فدرال رزرو تصمیم‌گیری شد که در نرخ بهره تغییری ایجاد نشود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، فدرال رزرو آمریکا به کاهش اخیر نرخ بهره بالاخره پایان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقتصاد قوی و همچنین شرایط مناسب بازار کار ما را به این تصمیم رساند که کاهش نرخ بهره را ادامه ندهیم.

فدرال رزرو آمریکا در سال جاری سه بار نرخ بهره را در این کشور کاهش داده بود.

همچنین بخوانید

به گزارش فارس، در دوران ریاست «جانت یلن» بر فدرال رزرو آمریکا سیاست افزایش نرخ بهره را ادامه می‌داد و آن زمان هم مطرح بود که آمریکا بالاخره پس از ۸ سال که نرخ بهره در این کشور در محدوده صفر باقی مانده بود دوباره سیاست افزایشی را ادامه می‌دهد اما پس از رفتن «جانت یلن» آقای جرومیپاول توسط دونالد ترامپ معرفی شد برنامه کاهش نرخ بهره را با سفارش‌ها و اصرار ترامپ دنبال می‌کند.

وزارت کار آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر ۲۶۶ هزار شغل جدید ایجاد کرده و انتظار بازار برای تحقق ۱۸۴ هزار شغل جدید در این کشور است.

بر اساس اعلام وزارت کار این کشور نرخ بیکاری با رقم ۳.۵ درصد به کمترین میزان ۵۰ سال گذشته رسیده است.

پیش از تصمیم روز چهارشنبه فدرال رزرو در فاصله ماه‌های جولای و اکتبر سه بار نرخ بهره را کاهش داده بود و هر بار ۲۵ صدم درصد نرخ بهره را کم کرده بود.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا