بانکبانک و بیمه

اموال مازاد بانک ها قابل عرضه در بورس

یک کارشناس امور بانکی گفت: اموال مازاد بانک ها قابل عرضه در بورس است منتها اموالی که مشکل حقوقی و اجرایی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «سید بهاالدین حسینی هاشمی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حتی در نظر است از دم قسط و بدون هیچ گونه پرداختی اموال مازاد بانک ها به خریداران واگذار شود البته هنوز این دستور العمل صادر و ابلاغ نشده است.

وی همچنین اظهارداشت: عرضه اموال مازاد بانک ها از طریق بورس ضمن شفاف سازی موجب تسهیل در شرایط واگذاری خواهد شد.

این کارشناس امور بانکی گفت: بانک ها همیشه در صدد هستند اموال خود را به فروش برسانند واین فروش اموال نیز همواره با تسهیلات بلندمدت بوده است.

وی افزود: اکنون نیز اموال بانک ها در برابر ۲۰ تا ۲۵ درصد نقد و بقیه سه تا پنج سال بصورت های مختلف قابل واگذاری است.

حسینی هاشمی بیان داشت: بر خلاف چیزی که در رسانه ها گفته می شود اموال مازاد بانک به حدی نیست که بتواند قدت وام دهی بانک ها را افزایش دهد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بانک ها در مقابله چند برابر اضافه برداشت از سیستم بانکی دارند به یقین اگر به نقدینگی برسند باید به نحوی این اضافه برداشت ها را جبران تا باعث افزایش پایه پولی و تورم نشود.

این کارشناس امور بانکی افزود: متاسفانه در زمینه اموال مازاد بانک ها از سوی افراد غیر حرفه ای، فاقد دانش و آگاهی درخصوص بانکداری و کسانی که انتظار بیش از حد از بانک دارند خیلی اغراق می شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، اظهارداشت: بانک های که به سمت بنگاه داری رفته و در بخش های مختلف سرمایه گذاری کرده اند ضرورت دارد این سرمایه گذاری ها را واگذار و به امر واسطه گری وجوه بپردازند.

حسینی هاشمی در ادامه یادآورشد: بانک در اقتصاد نباید رقیب بخش خصوصی باشند چون در این رقابت بانک ها بزرگ تر ودسترسی بیشتری به منابع دارند که این رویه باعث شکل گیری رقابت ناسالم، از دورخارج کردن بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی، ایجاد انحصار، فریز منابع و بسیاری مشکلات دیگر می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا