انرژی

انجام مطالعات اکتشاف نفت در شمال غرب کشور

دو قرارداد اجرایی بین دانشگاه‌های صنعتی سهند و تبریز و مدیریت اکتشاف نفت شرکت ملی نفت ایران به امضاء رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است مطالعات اولیه اکتشاف نفت و گاز در شمال غرب کشور انجام گیرد. در این مراسم، دکترقره باغی، رییس دانشگاه صنعتی سهند، با اشاره به روند مثبت ارتباط دانشگاه و صنعت نفت، بر شعار ما می‌توانیم تاکید داشت و اظهار کرد: با اجرای قراردادهای کاربردی در سطح استان و کشور، وابستگی به کشورهای خارجی کاهش خواهد یافت.

دکترمجیدی، رییس دانشگاه تبریز، با اشاره به عدم اعتماد مسئولان و صنایع به دانشگاه‌ها در گذشته، اظهار امیدواری کرد که حمایت از نخبگان دانشگاهی می‌تواند قدم‌های جهشی خصوصاً در دانشگاه‌های نسل سوم به همراه داشته باشد.

همچنین بخوانید

مهندس سیدصالح هندی، مدیر مدیریت اکتشاف نفت با اشاره به نقش دانشگاه‌های نسل سوم در توسعه و شکوفایی کشور و منطقه و با اشاره به نظر وزیر نفت به استفاده از توانمندی‌های منطقه‌ای، این دو پروژه را معرفی کرد.

وی اشاره کرد: با توجه به ظرفیت‌های پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه در منطقه شمال کشور، کشف و تولید نفت و گاز بصورت مستقیم در این منطقه، می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های حمل و نقل و همچنین توسعه منطقه شود.

مدیر مدیریت اکتشاف نفت، با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌های صنعتی سهند و تبریز در اجرای پروژه‌های متعدد، اظهار امیدواری کرد که با اجرای موفق این پروژه‌ها، فازهای عملیاتی بعدی نیز با همکاری این دانشگاه‌ها انجام گیرد.

دکتررضا فلاحت، مجری پروژه مطالعات اولیه اکتشاف نفت در شمال غرب کشور، که با مدیریت دانشگاه صنعتی سهند اجرا می‌شود، اظهار کرد: در طول این پروژه، ساختارها و حوضه‌های مناسب تجمع نفت و گاز شناسایی و همچنین تاثیر گسل‌ها و گنبدهای نمکی در شکل گیری این حوضه‌ها اقدام خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، نتایج این پروژه می‌تواند در مطالعات زلزله خیزی منطقه شمال غرب کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا