بین الملل

منوچین: توافق فاز یک با چین برای رشد اقتصادی جهان عالی است

وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، در اجلاس دوحه گفت توافق تاریخی فاز یک بین چین و آمریکا برای اقتصاد جهان بسیار خوب خواهد بود و رشد اقتصادی جهان را تقویت می‌کند. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، در اجلاس دوحه گفت توافق تاریخی فاز یک بین چین و آمریکا برای اقتصاد جهان بسیار خوب خواهد بود و رشد اقتصادی جهان را تقویت می‌کند.

منوچین در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت این توافق محدود، نگرانی‌های  مهم تجاری واشنگتن را مورد توجه قرار داده است. برای یک مدت طولانی آمریکا درهای خود را به روی چین باز گذاشته بود و درهای چین به روی ما باز نبود. محدودیت‌های سخت بسیاری برای ما وجود داشت و به عنوان اولین و دومین اقتصاد بزرگ جهان، باید تجارت دوجانبه بیشتری بین این دو کشور انجام می‌شد. این چیزی است که ما روی آن کار می‌کنیم. من معتقدم این توافق‌ها نه تنها برای آمریکا مفید هستند، بلکه برای رشد اقتصادی جهانی هم بسیار بسیار خوب خواهند بود. 

به دنبال اعلام توافق تجاری فاز اول چین و آمریکا در روز جمعه، کمیسیون تعرفه کالای انجمن ملی چین هم روز یکشنبه اعلام کرد که  این کشور تعرفه‌های اضافه تلافی‌جویانه‌ای را که قرار بود از ۱۵ دسامبر بر واردات آمریکا اعمال شوند، لغو کرده است. 

این در حالی است که نماینده تجاری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر ۲۵۰ میلیارد دلار از واردات چین را پا بر جا نگاه خواهد داشت. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا