انرژی

جهاددانشگاهی از مراکزی است که می‌تواند به صنعت نفت کمک کند

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت ملی‌حفاری ایران گفت: جهاددانشگاهی یکی از مراکزی است که می‌تواند به صنعت نفت ایران کمک کند.

سید عبدالله موسوی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه میان سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و شرکت ملی حفاری ایران که امروز، ۲۴ آذرماه در نمایشگاه صنعت نفت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کشور و صنعت نفت به گونه‌ای است که باید تعاملات بسیار خوبی در همه رشته‌ها و زمینه‌های فنی برای بهینه کردن دانش فنی در صنایع انرژی انجام بگیرد و جهاددانشگاهی یکی از مراکزی است که می‌تواند به صنعت نفت ایران کمک کند.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران یکی از بزرگترین شرکت‌های حفاری در جهان است و در این زمینه به دنبال آن است تا همه نیازمندی‌های فنی و اقتصادی خود را در اختیار مراکز دانشگاهی و پژوهشی قرار دهد تا این مراکز با انجام کارهای پژوهشی این نیازها را مرتفع کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: صنعت نفت ایران اکنون بیش از ۸۰ درصد از تولیدات مصرفی خود را از داخل تامین می‌کند و این مساله برای کشور بسیار افتخارآمیز است.

موسوی با اشاره به بحث اعمال تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد: دستاوردهای چنین نمایشگاه‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی باعث رشد صنعت داخل می‌شود و این مسایل باید با جدیت پیگیری شوند.

وی ادامه داد: قراردادهایی که با جهاددانشگاهی داشته‌ایم تاکنون بسیار موفق بوده‌اند. این مجموعه در زمینه ساخت دکل‌ها موفق عمل کرده است و امیدواریم بتواند به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و در این زمینه باید هزینه‌های کشور و همچنین هزینه‌های تولید نفت را کاهش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز ۲۴ آذرماه جهاد دانشگاهی خوزستان و شرکت ملی حفاری ایران یک تفاهم‌نامه در قالب همکاری‌های علمی و پژوهشی منعقد کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا