صنعت، معدن، تجارت

مشارکت در طرح ملی پوشاک در ماه‌های پایانی سال

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک ، مشارکت در طرح ملی پوشاک را مهمترین برنامه این صندوق اعلام کرد که با ابلاغ مصوبه مجمع عمومی با موضوع افزایش سرمایه صندوق، عملیاتی خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد حسین مقیسه با اعلام خبر مشارکت صندوق ضمانت در طرح ملی پوشاک، در خصوص این طرح افزود: طرح ملی پوشاک (طرح توسعه تولید پوشاک در مناطق روستایی و محروم) با هدف ایجاد نام و نشان ملی (برند) در داخل و خارج از کشور، افزایش کیفیت، تولید مشتری محور، پاسخگویی به سلیقه مشتری (مد) با رعایت شئونات فرهنگی جامعه و در نهایت توسعه صادرات پوشاک و جلوگیری از قاچاق آن شکل گرفته و به زودی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف مرحله اول این طرح، خاطرنشان می‌کند: طرح ملی پوشاک در مرحله اول در استان‌های اردبیل، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، گیلان و همدان اجرا خواهد شد و به تدریج با توجه به نتایج حاصله، سایر استان‌های کشور نیز به آن اضافه خواهند شد.

ایجاد ۹ هزار شغل از طریق ایجاد کارگاه‌های تولیدی در پنج استان

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: این طرح در استان‌های مورد اشاره، دارای مراحلی از قبیل ایجاد کارگاه روستایی، شرکت‌های پشتیبان استانی، شرکت پشتیبان ملی و در نهایت تاسیس و راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی با یک نشان تجاری ویژه خواهد بود.

مقیسه بیان کرد: در صورت اجرای کامل مرحله اول در استان‌های مورد اشاره ۱۰۰ کارگاه تولیدی روستایی و ۵ شرکت پشتیبان استانی و تعدادی فروشگاه با اشتغال بیش از ۹ هزار نفر تاسیس خواهد شد.

وی درباره موانع اجرای این طرح نیز گفت: یکی از موانع پیش روی طرح ملی پوشاک در یکسال گذشته، کسری وثایق واحدهای روستایی و شرکت‌های پشتیبان استانی جهت ارائه به نظام بانکی کشور به منظور اخذ تسهیلات بوده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: پس از بررسی راهکارهای منتخب، قرار شد در صورت افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، کسری وثایق مورد اشاره با ضمانت‌های صادره توسط صندوق مرتفع شود که خوشبختانه اعضای مجمع عمومی صندوق با افزایش سرمایه به منظور مشارکت در طرح ملی پوشاک از طریق صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری موافقت کرده‌اند و به این ترتیب امکان صدور این ضمانت‌نامه‌ها به درخواست بانک عامل فراهم شده است.

مقیسه در خصوص شیوه عملیاتی‌سازی طرح، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک می‌تواند تا مبلغ ۳.۰۰۰ میلیارد ریال از طرق صدور ضمانت‌نامه از این طرح پشتیبانی به عمل آورد.

وی همچنین در پایان گفت: شورای راهبری طرح ملی پوشاک شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، بانک کشاورزی، استانداری‌های استان‌های مورد اشاره و انجمن صنایع پوشاک ایران با برگزاری جلسات درحال آماده سازی اجرای این طرح هستند و با ابلاغ مصوبه مجمع عمومی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، با موضوع افزایش سرمایه به منظور مشارکت در طرح ملی پوشاک، طرح مذکور عملیاتی خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا