بانک و بیمهبیمه

فروش بیمه نامه کوثر جوابگوی خسارات پرداختی هست؟!

شرکت بیمه کوثر با وجود آنکه در هشت ماهه سال جاری بیش از هزار میلیارد تومان بیمه‌نامه به فروش رسانده است اما ۴۹ درصد این میزان را در پرداخت خسارت هزینه کرده و در ماه آبان در شش رشته بیمه‌ای برای جبران خسارت‌ها مجبور شده که دست به جیب شود، زیرا حجم خسارت‌ها از درآمدش بیشتر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صنعت بیمه در سال‌های اخیر درگیر فروش بیمه‌های اجباری همچون بیمه ثالث شده و با معرفی بیمه درمان حجم قابل توجهی از فروش پرتفوی صنعت بیمه به این رشته از بیمه‌نامه پیوند خورده است که تا حدودی شرایط را برای صنعت بیمه سخت کرده است، زیرا شرکت‌های بیمه عموم فعالیت‌های خود را معطوف به فروش و سرمایه گذاری برای افزایش درآمد در راستای پرداخت خسارت رشته بیمه‌های درمان، ثالث و بدنه خودرو کرده‌اند.
با این شرایط بررسی آمار و اطلاعات بورسی فعالیت شرکت بیمه کوثر نشان ازآن دارد که این شرکت نیز مسیر سخت دیگر شرکت‌های بیمه را انتخاب کرده و در این راه قدم گذاشته است، زیرا در هشت ماهه امسال ۶۳ درصد پرتفوی این شرکت مربوط به رشته درمان، ثالث و بیمه زندگی یا همان عمر بوده است.
بررسی یک ماهه عملکرد آبان ماه نیز نشان از آن دارد که شرکت کوثر ۷۸ درصد فروش بیمه‌نامه خود را معطوف به درمان، ثالث و زندگی کرده و نکته قابل توجه آن است که این شرکت عملاً هر آنچه که به عنوان درآمد در آبان ماه به دست آورده را در قالب خسارت پرداخت کرده است. این گفته از آن جهت بیان می‌شود که این شرکت در هشتمین ماه سال جاری ۱۳۴ میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درآمد و ۱۲۲ میلیارد و ۹۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خسارت پرداخت کرده که بیانگر آن است که میزان خسارت پرداختی ۹۱ درصد میزان درآمد یک ماهه این شرکت بوده است.
این شرکت که در هشت ماهه سال جاری درآمدی در حدود ۱۶۷۹ میلیارد تومان داشته، بیش از ۸۱۶ میلیارد تومان معادل ۴۹ درصد درآمد خود را صرف پرداخت خسارت کرده است که همانطور که گفته شد، بیشترین میزان درآمد این شرکت با ۲۶ درصد مربوط به رشته ثالث-اجباری، ۱۷ درصد مربوط به درمان و ۲۰ درصد مربوط به بیمه زندگی بوده است.
در سوی دیگر فعالیت این شرکت، بیمه کوثر در ردیف خسارت‌های پرداختی بیشترین خسارت را با ۳۷ درصد برای رشته ثالث، ۲۲ درصد برای درمان و ۱۹ درصد برای زندگی پرداخت کرده است.
اما نکته قابل توجه آن است که در آبان ماه، شرکت بیمه کوثر هفت درصد بیشتر از درآمد خود در رشته درمان، خسارت پرداخت کرده و این در حالی است که در رشته‌های حوادث سرنشین، آتش سوزی، مسئولیت، حوادث و زندگی غیر اندوخته دار نیز بیش از درآمد خود خسارت پرداخت کرده است.
لازم است ذکر شود که این شرکت برای آنکه بتواند منابع مالی مورد نیاز برای ساخت ساختمان مرکزی رسالت را تأمین کند، یک واحد آپارتمان با کاربری اداری به مساحت ۸۳۴ متر مربع به ارزش دفتری ۱۲ میلیارد و ۹۴۷ میلیون تومان را به قیمت ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رسانده است.

همچنین بخوانید
منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا