بین الملل

رشد اقتصادی ناچیز برای دومین کشور بزرگ جهان/نرخ بیکاری کانادا چند درصد است؟+نمودار

اقتصاد کشور کانادا طی سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ میلادی تجربه نرخ بیکاری ۶ تا ۸.۳ درصد، رشد اقتصادی منفی ۲.۷ تا ۵.۱ درصد و رشد ۰.۹ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی بوده است.

اقتصاد این کشور همانند دیگر کشورهای توسعه یافته، توجه به صنایع خدماتی را در اولویت خود قرار داده تا جایی که بر اساس آمار منتشر شده سه ‌چهارم شهروندان کانادایی در این حوزه مشغول به کار هستند.
کشور کانادا در حوزه انرژی نفت و گاز به عنوان یکی از صادرکنندگان سرشناس در بازار بین‌المللی شناخته شده و از دیگر نقاط مثبت اقتصاد این کشور می توان به بزرگ‌ترین تولید کنندهٔ اورانیوم و روی و بسیاری از محصولات منابع طبیعی، مثل طلا، نیکل، آلومینیوم و سرب اشاره کرد.
کانادا در بحث چوب بری و تولید محصولات کشاورزی نیز قدرتمند ظاهر شده است.
نرخ رشد اقتصادی این کشور طی سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ میلادی به جز سال ۲۰۰۹ که بحران اقتصادی کشورها را درگیر خود کرده بود در بازه ۱.۷ درصد تا ۵ درصد در نوسان بوده است.
به گونه ای که این کشور در سال ۲۰۰۰ میلادی از رشد ۵.۱ درصد طی یک سال به ۱.۷ درصد رسید، مجددا طی ۷ سال آینده و پیش از سال ۲۰۰۹ میلادی در دامنه ۱.۹ درصد تا ۳.۲ درصد در نوسان بوده ، سال ۲۰۰۹ میلادی را با رشد منفی ۲.۷ درصد پشت سر می گذارد و در سال بعد رشد اقتصادی خود را به پله ۳.۴ درصد می رساند.
سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ سال‌های آرامی برای اقتصاد این کشور با رشد ۲ تا ۳ درصدی بوده است.
نمودار شاخص های اقتصادی کانادا
نرخ بیکاری به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های مهم برای ارزیابی اقتصاد کشورها برای کانادا طی ۱۴ سال مذکور در بازه ۶ تا ۸.۳ درصد در نوسان بوده است.
کانادا در سال های ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۰۲ میلادی شاهد رشد ۰.۹ درصد نرخ بیکاری بوده، سپس تا سال ۲۰۰۷ میلادی نرخ بیکاری خود را به رقم ۶ درصد رساند، مجددا این رقم رشد کرد و در سال ۲۰۰۹ میلادی به اوج خود با رقم ۸.۳ درصد رسید و پس از آن تا سال ۲۰۱۳ به ۷.۱ درصد کاهش یافت.
نمودار شاخص های اقتصادی کانادا
از نکته‌های قابل توجه افزایش ۳ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۹۵ نفری جمعیت فعال این کشور طی ۱۴ سال بوده است.
نمودار شاخص های اقتصادی کانادا
نرخ مشارکت اقتصادی در کشور کانادا برخلاف سایر شاخص‌های اقتصادی این کشور نوسان‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است که نتیجه نهایی این تغییرات تنها افزایش ۰.۹ درصدی بوده است.
کانادا تجربه نرخ مشارکت ۶۷.۳ درصدی در سال ۲۰۰۸ به عنوان بیشترین نرخ و نرخ مشارکت ۶۵.۳ درصد در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان کمترین میزان طی ۱۴ سال را داشته است.
نمودار شاخص های اقتصادی کانادا
انتهای
منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا