امور زیربناییراه و ساختمان

انتقال ۲۵۰ هزار سفر جاده‌ای به ریلی با افتتاح متروی هشتگرد/ هشتگرد به بازار مسکن تهران تعادل می‌دهد

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های متروی هشتگرد تعادل بخشی به بازار مسکن تهران است. شهر هشتگرد باید ۶۰۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد اما در حال حاضر میزان جمعیت این شهر ۵۵ هزار نفر است. مهمترین دلیل عقب‌ماندگی هشتگرد از پذیرش جمعیت بحث دسترسی‌های حمل و نقلی آن به شهر مادر در تهران است و با افتتاح متروی هشتگرد این مشکل حل خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، حبیب الله طاهرخانی در مراسم بهره‌برداری از متروی گلشهر به هشتگرد که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد با بیان اینکه در سال ۹۸ توانستیم ۲۵ درصد باقیمانده از پروژه متروی هشتگرد را به اتمام برسانیم، گفت: در طول ۹ ماه گذشته این پروژه فقط ۴ روز که ۳ روز آن ایام نوروز و یک روز آن عاشورا بود تعطیل شد.

وی با بیان اینکه به صورت سه شیفته این پروژه مشغول به کار بود گفت: متروی هشتگرد در افق طرح توانایی انجام ۲۵۰ هزار سفر را دارد و این تعداد سفر از جاده به ریل منتقل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه افتتاح پروژه هشتگرد می‌تواند کمک قابل توجیه به کاهش ترافیکی این منطقه کند، گفت: البته شهرداری تهران در تامین ناوگان این خط در مضیقه است که امیدواریم هر چه زودتر ناوگان مورد تامین شود.

طاهرخانی ادامه داد: محوطه ایستگاه متروی هشتگرد ۲۲ هزار مترمربع است که بزرگترین ایستگاه روسطحی کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متروی هشتگرد به تمام جمعیت ۴۰۰ هزار نفری در غرب استان البرز خدمات می‌دهد، گفت: کارآیی و مزیت این مترو فقط شامل حال مردم هشتگرد نمی‌شود و به سطح وسیعتری می‌تواند خدمات ارائه کند.

طاهرخانی با اشاره به سه ویژگی مهم متروی هشتگرد اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های متروی هشتگرد تعادل بخشی به بازار مسکن تهران است. شهر هشتگرد باید ۶۰۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد اما در حال حاضر میزان جمعیت این شهر ۵۵ هزار نفر است مهمترین دلیل عقب‌ماندگی هشتگرد از پذیرش جمعیت بحث دسترسی‌های حمل و نقلی آن به شهر مادر در تهران است و با افتتاح متروی هشتگرد این مشکل حل خواهد شد.

وی افزود: بنابراین با اتصال هشتگرد به تهران از طریق مترو این شهر می‌تواند بازار خوبی برای تامین مسکن اقشار متوسط یا کم‌درآمد باشد.

مدیرعامل شهرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به دیگر مزیت این طرح گفت: کاهش آلودگی هوا نتیجه قطعی اجرای این پروژه است و باید توسعه شبکه ریلی در سایر شهرهای جدید با سرعت به اجرا برسد.

طاهرخانی ادامه داد: سومین مزیت این طرح کاهش مصرف سوخت است که می‌تواند به اقتصاد خانوار کمک کند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا