انرژی

پایداری شبکه برق کشور طی ۱۶ سال گذشته/ عضویت در باشگاه کشورهای دارای شبکه برق بزرگ

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با تأکید بر آنکه دارای یکی از پایدارترین شبکه‌های برق در دنیا هستیم، گفت: از سال ۸۲ تاکنون در شبکه برق کشور فروپاشی سراسری اتفاق نیفتاده و به عبارت دیگر شبکه برق کشور طی ۱۶ سال گذشته پایدار بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، داوود فرخ‌زاد در افتتاحیه “چهاردهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت” که امروز در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، به چشم‌انداز حفاظت و تحلیل حوادث در شبکه قدرت ایران پرداخت و گفت: کشور ما با ۸۳ مگابایت ظرفیت برق نصب شده به عضویت باشگاه کشورهای دارای شبکه برق بزرگ درآمده است که این شبکه را تماماً با نیروهای ایرانی اداره می‌کند.

وی با تأکید بر آنکه شبکه برق ایران از پایدارترین شبکه‌های برق دنیا به حساب می‌آید، اظهار کرد: برگزاری کنفرانس‌های تخصصی صنعت برق هم مؤیدی بر این موضوع است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: از محورهای اصلی مدیریت و کنترل شبکه سراسری برق، بررسی و تحلیل حوادث شبکه سراسری است که با اهداف حفظ و ارتقای امنیت و پایایی شبکه، کنترل و کاهش حوادث با ابلاغ اقدامات اصلاحی لازم و ارائه درس‌آموخته‌های حوادث مهم به کلیه شرکت‌های ذی‌ربط و تهیه گزارش جامع تحلیلی و آماری حوادث در شبکه انتقال برق کشور است که از سال ۸۵ در دستور کار قرار گرفته و به صورت گزارشات ادواری ۶ ماهه و سالیانه تهیه و به کلیه شرکت‌ها ارسال می‌شود.

فرخ‌زاد با بیان اینکه سال‌هاست در صنعت برق تکیه بر این است که هیچ حادثه‌ای در شبکه توزیع برق دوبار تکرار نشود، یادآور شد: ۸۵ درصد حوادث شبکه برق از نوع اول است که به خاموشی منجر نمی‌شود.

وی گفت: شاخص امنیت کلی شبکه‌های قدرت در استانداردهای جهانی به طور متوسط، یک خاموشی در ۱۰ سال است. این در حالی است که از سال ۸۲ تاکنون در شبکه برق کشور فروپاشی سراسری اتفاق نیفتاده و به عبارت دیگر شبکه برق کشور طی ۱۶ سال گذشته پایدار بوده است. این موضوع موفقیت بزرگی برای صنعت برق کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا