بانک و بیمهطلا و ارز

چگونه مجوز ۲۲۲واحد صرافی ابطال شد؟

رییس اسبق کانون صرافان به تشریح دلایل ابطال مجوز ۲۲۲ واحد صرافی پرداخت.

اصغر سمیعی در واکنش به ابطال مجوز ۲۲۲ واحد صرافی به دلیل تخلف، اظهار داشت: چگونه ممکن است بیش از یک‌سوم از جامعه‌ای که از مورد اعتمادترین اصناف کشور هستند و مردم مبالغ کلانی را با گرفتن یک برگ فاکتور در اختیار آنها قرار می‌دهند، به ناگهان متخلف از آب در آیند؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرآنلاین، وی افزود: وقتی مطلب را دقیقا مورد کندوکاو قرار دهید، در می‌یابید که هیچ تخلفی از سوی صرافان حادث نشده و اگر تخلفی بوده، از سوی کسانی بوده که با بی‌اعتنایی به قوانین کشور از تمدید مجوز صرافانی که نتوانسته‌اند سرمایه صرافی خود را با مصوبه شورای پول و اعتبار تطبیق دهند، خوداری کرده‌اند.

رییس اسبق کانون صرافان تصریح کرد: شورای پول و اعتبار در آخرین جلسه خود در دوران دولت دهم به ناگهان سرمایه صرافان را تا مبلغ ۲۰ میلیارد تومان افزایش داد و با اعتراض صرافان و کانون وقت صرافان و دستور معاون اول دولت یازدهم، آن مصوبه که قرار بود ابطال شود، مثلا اصلاح شد و مبلغ ۲۰ میلیارد به ۴ میلیارد برای شهر‌های بزرگ و دو میلیارد برای شهر‌های کوچک به اضافه نیمی از این مبلغ به عنوان تضمین‌نامه بانکی تبدیل شد.

سمیعی ادامه داد: ولی باز هم این شرایط برای بسیاری از صرافان که با سرمایه‌های ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومانی مجوز دریافت کرده بودند، بسیار شاق و غیر اقتصادی تلقی می‌شد.

وی متذکر شد: بر این اساس، این صرافی‌ها نتوانستند خود را با قواعد سرمایه‌محور جدید تطبیق دهند و مجوزشان هم بدون توجه به قائده عطف به ماسبق تمدید نشد. تا اینجای قضیه باز کسی حرفی نزد و اگر هم سخنی گفتیم و نامه‌ای نوشتیم، همه با کمال احترام و ادب بود.

رییس اسبق کانون صرافان افزود: الان انتظار این است که دولت سعی در برطرف کردن مشکل این قشر کرده و راهی برای تمدید مجوز آنها پیدا کنند.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا