امور زیربناییراه و ساختمان

درباره امکان تروریستی بودن سقوط هواپیمای اوکراینی نمی‌توان اظهارنظر کرد/ اطلاعات جعبه سیاه در ایران بازخوانی می‌شود/ خلبان وضعیت اضطراری اعلام نکرده بود

رئیس سازمان هواپیمایی اظهار داشت: هیچ تهدیدی برای فضای هوایی کشورمان وجود ندارد و همچنین جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده، برای بازخوانی به کشور آمریکا ارسال نخواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، علی عابدزاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایلنا مبنی بر اینکه آیا جعبه سیاه هواپیما به کشور سازنده این هواپیما یا ایرلاین اوکراینی تحویل می‌شود، گفت: طبق مقررات کائو رسیدگی به سانحه توسط ایران انجام می‌شود اما اوکراینی‌ها هم می‌توانند در پروسه رسیدگی به سانحه و ارزیابی اطلاعات حضور داشتند.

رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه علت سانحه چه بوده است و تعداد دقیق مسافران ایرانی در این هواپیما چند نفر است، گفت: هنوز علت وقوع سانحه مشخص نیست. باید اطلاعات جعبه سیاه تجزیه و تحلیل شود تا علت وقوع سانحه را کشف کنیم.

وی افزود: در این هواپیما ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه حضور داشتند که تا الان می‌توان گفت ۱۴۰ مسافر آن ایرانی هستند.

عادبدزاده ادمه داد: هیچ اطلاعی از تاخیر یک ساعته این هواپیما قبل از انجام پرواز نداریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آخرین مکالمه خلبان با فرودگاه چه بوده است، گفت: خلبان هیچ تماسی با برج مراقبت نداشت و اعلام وضعیت اضطراری نکرده است.

وی تاکید کرد: این بوئینگ اوکراینی از نوع ۷۳۷/۸۰۰ است و با بوئینگ مکس که اجازه پرواز ندارد، متفاوت است. بوئینگ‌های ۷۳۷ حادثه‌آفرین اساسا اجازه پرواز در هیچ‌یک از کشورها را ندارند.

عابدازده در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا سقوط این هواپیما می‌تواند عملیات تروریستی باشد، گفت: درباره امکان تروریستی بودن این سانحه نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

وی تاکید کرد: هیچ تهدیدی برای فضای هوایی کشورمان وجود ندارد و همچنین این جعبه سیاه برای بازخوانی به کشور آمریکا ارسال نخواهد شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا