صنعتصنعت، معدن، تجارت

منطقه ویژه اقتصادی جهرم بسترساز رونق تولید منطقه ای

معاون وزیر صمت در بازدید از پروژه های عمرانی و زیر ساختی منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت : این منطقه نویدبخش آینده توسعه یافتگی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، معاون وزیر صمت در بازدید از پروژه های عمرانی و زیر ساختی منطقه ویژه اقتصادی جهرم گفت: این منطقه ویژه اقتصادی باید با تمرکز بر مزیت های منطقه‌ای، آمایش تخصصی و موقعیت و ژئو اکونومیک جهرم و شهرهای همجوار با تامین زیرساخت های احداث واحدهای صنعتی و تجاری و شتاب بخشی به راه‌اندازی فعالیت‌های مولد بخش خصوصی بستر ساز رونق تولید در این جغرافیای مهم کشور باشد.

محمدباقر عالی همچنین در دیدار با نماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار فارس و مدیران و فعالان این منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: رویکرد سازمان گسترش به عنوان سازمان توسعه‌ای در طرح های زیربنایی توسعه صنعتی متعلق به ایدرو کاملاً محسوس است و از این منظر منطقه ویژه اقتصادی جهرم نویدبخش آینده توسعه یافتگی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

عالی با اشاره به اینکه از محل‌های متفاوت تاکنون بیش از هزار میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های این منطقه ویژه اقتصادی دارای موقعیت منحصربه‌فرد اختصاص یافته است نگاه ایدرو به عنوان سازمان متولی منطقه را ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای استقرار واحدهای دانش بنیان و نیز صنایع دارای فناوری نو با اولویت تکیه بر مزیت های منطقه ای و درون زایی اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی همچنین همکاری بین بخشی هم‌افزایانه سایر دستگاهها برای تسریع در تکمیل بخش‌های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی جهرم را نمونه خوب کار گروهی برای توسعه کشور دانست و اظهار امیدواری کرد این روحیه استمرار و گسترش ویژه یابد.

عالی که در این دیدار از سوی عبدالهی و بازارگان معاونان و جمعی از مدیران ایدرو و منطقه ویژه اقتصادی و نیز مقامات استانی همراهی می شد از بخش های مختلف پروژه های عمرانی از جمله خطوط انتقال نیروی ۳۵ کیلومتری برق، خط انتقال آب ۷ کیلومتری و تاسیسات سرچاهی، پروژه احداث مخزن ۵ هزار متر مکعبی آب،گمرک، سردخانه در دست احداث و سایر بخش های منطقه ویژه اقتصادی جهرم بازدید کرد و از نزدیک روند پیشرفت پروژه‌ها و مشکلات را مورد بررسی قرار داد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا