صنعتصنعت، معدن، تجارت

من امروز از این تریبون استفاده نکردم تا نعمت و رزق این همایش پربرکت‌تر شود

بیست و دومین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران IMI-100 با حضور مسئولان کشوری و شرکت‌های برتر برگزار شد، اما برای همه این سوال مطرح شد که چرا مدیرعامل سازمان ایدرو که مجموعه تحت مدیریتش، مسئولیت برگزاری این همایش و رتبه‌بندی شرکت‌های برتر را برعهده دارد، در این مراسم سخنرانی نکرد ؟

به گزارش آرمان اقتصادی  ، بیست و دومین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران IMI-100 بنحوی شایسته و با حضور مسئولین کشوری، شرکت‌های برتر و اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل سازمان ایدرو که مجموعه تحت مدیریتش، مسئولیت برگزاری این همایش و رتبه‌بندی شرکت‌های برتر را برعهده دارد نیز حضور داشت و همه شرکت‌کنندگان در این مراسم، توقع داشتند که ایشان در این مراسم سخنرانی و از ۲۲ سال برگزاری این همایش، دستاوردها و چشم‌انداز آن سخن بگوید، اما علیرغم انتظارها، ایشان بجای سخنرانی در این مراسم صرفا شنونده بود و این سوال را برای همگان ایجاد کرد که چرا، مدیرعامل سازمان ایدرو در بیست و دومین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران IMI-100 سخنرانی نکرد؟

 خبرنگار خبرگزاری صنایع بلافاصله پس از برگزاری مراسم و تقدیر از شرکت‌های برتر، گفت‌و‌گویی اختصاصی را با مدیرعامل سازمان ایدرو، انجام داد و پاسخ سوال ایجاد شده برای همه شرکت‌کنندگان را از وی، جویا شد.

محمدباقر عالی پیرامون سخنرانی نکردن خود در بیست و دومین سال رتبه‌بندی شرکت‌ های برتر ایران IMI-100، اظهار داشت: دلیل اینکه من امروز سخنرانی نکردم این بود که می‌خواستم بیشتر گوش بدهم، برخی مسئولین وقتی تریبونی را بدست می‌آورند فقط می‌خواهند حرف بزنند ولی من امروز می‌خواستم گوش بدهم، زیرا اگر پای درد دل صاحبان صنایع قرار بگیریم، از طرفی می‌توانیم بعنوان مسئول نقش خود را بهتر ایفا کنیم و از طرف دیگر مشکلی از مشکلات دوستان و فعالان اقتصاد و صنعت کشور را برطرف کنیم.

امروز ما به عنوان معاونین وزیر صنعت در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و بازرگانی، ماموریت داریم مسائل و مشکلات صنعتگران و فعالان این حوزه را رصد کرده و در جهت رفع آنها تلاش و پیگیری کنیم. من امروز از این تریبون استفاده نکردم تا نعمت و رزق این همایش پربرکت‌تر شود.

من فکر می‌کنم جامعه مخاطب ما با رضایت کامل از این فرصت استفاده کرد و برخی از دغدغه‌های خود را به ما رساند و ما نیز بعد از این فرصت، درصدد پیگیری خواهیم بود.

مدیرعامل ایدرو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری صنایع مبنی بر اینکه چرا شما در این مراسم از مدیران شرکت‌های برتر تقدیر نکردید و این کار را به دیگران واگذار کردید نیز گفت:

یکی از مباحث مهم در توسعه بحث انسجام است و معنی انسجام یعنی همراهی و هماهنگی میان عوامل توسعه در روش‌ها، رهیافت‌ها و توجه به کل ابعاد توسعه است.

امروز در بیست و دومین همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران IMI-100، اکثر بزرگوارانی که به عنوان مستمع در این همایش حاضر بودند، افرادی شناخته شده بودند و شخصیت‌های بزرگوار و توانمندی هستند که سوابقی بالاتر از بنده دارند و به همین دلیل بهتر بود که این عزیزان تقدیر از شرکت‌های برتر را انجام می‌دادند.

از طرف دیگر، به نظر بنده این بزرگواران نباید در این همایش فقط شرکت‌کننده باشند بلکه باید بطور واقعی در برگزاری این مراسم مشارکت می‌کردند، زیرا با این اقدام، انسجام به معنای همراهی و هماهنگی بین عوامل توسعه در همه ابعاد توسعه، محقق می‌شد.

امیدوارم که با این کار حتی بصورت نمادین شاهد انسجام هرچه بیشتر میان عوامل توسعه کشور باشیم.

در پایان می‌توانید بخشی از صحبت‌های رئیس هیأت عامل ایدرو مشاهده کنید:

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا