بین الملل

برابری ثروت یک درصد جمعیت جهان با ثروت دو برابر ۹۰درصد جمعیت دنیا

مؤسسه خیریه جهانی آکسفام در گزارش جدید خود اعلام کرد یک درصد فوق ثروتمند جمعیت جهان به اندازه ۲ برابر ۹۰ درصد جمعیت جهان ثروت جمع‌آوری کرده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مؤسسه خیریه جهانی آکسفام در گزارش جدید خود اعلام کرد ۱ درصد فوق ثروتمند جمعیت جهان به اندازه ۲ برابر ۹۰ درصد جمعیت جهان ثروت جمع‌آوری کرده‌اند.

طبق گزارش سالانه جدید آکسفام، که در روز دوشنبه در اجلاس اقتصادی داووس منتشر شد، شکاف طبقاتی بین افراد خیلی ثروتمند و باقی انسان‌ها به شکلی عجیب و غریب رشد کرده است.

این گزارش جدید که عنوان آن «زمان اهمیت دادن» است به مشاغل بخش مراقبت تمرکز دارد که زنان و دختران با دستمزدی ناچیز یا اندک انجام می‌دهند. در این گزارش آمده است که حالا ۲۲ درصد ثروتمندترین مردان جهان به اندازه تمام زنان آفریقا ثروت دارند.

طبق این گزارش تنها ۲۱۵۳ میلیاردر در جهان وجود دارد اما ثروت آنها با ثروت ۴.۶ میلیارد نفر دیگر که معادل ۶۲ درصد جمعیت ۷.۷ میلیارد نفری کنونی جهان است.

این مؤسسه خیریه نتیجه‌گیری می‌کند که تنها راه جلوگیری از نابرابری اقتصادی افزایش مالیات بر فوق ثروتمندان است. ۰.۵ درصد مالیات اضافه برای یک درصد فوق ثروتمند جهان سرمایه لازم برای ایجاد ۱۱۷ میلیون شغل در بخش سلامت، آموزش، مراقبت از سالمندان و بخش‌های دیگر را برای دولت‌ها ایجاد خواهد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا